Avatar billede bgjensen Nybegynder
08. juni 2005 - 13:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

bloker ip add i apache

Hvordan får man en apache server til at kun at tillade ip add fra 192.168.1.0 net, og alt andet skal den henvise til en bestemt mappe.

Så hvis man burger siden lokalt på sin pc gør den det den normalt gør (lister alle mapper og filer), men hvis man kommer fra en ekstern ip skal man henvises til /ekstern/index.php

kan man det med Apache????
Avatar billede larsbachmanndk Nybegynder
08. juni 2005 - 13:19 #1
Nu er jeg ikke den skarpeste til apache, men mon ikke det kan gøres med .htaccess
det kan du læse om her
http://javascriptkit.com/howto/htaccess.shtml
Avatar billede malle85 Nybegynder
08. juni 2005 - 13:23 #2
med bulltproof ftp server kan du vælge hvilke ip'r der skal ha tilladelse til dine mapper. samt accounts til de forskellige mapper som man nu har lyst til.
men prøv under "connection options" eller hvad det nu hedder i apache
Avatar billede bgjensen Nybegynder
08. juni 2005 - 14:46 #3
jeg har kigget lidt på det link som larsbachmanndk foreslog, men det virker som om at den ikke læser min htaccess fil, lige meget hvad jeg smider ind i den!!, skal man ændre noget i sin httpd.conf fil under apache???
Avatar billede larsbachmanndk Nybegynder
08. juni 2005 - 15:25 #4
er du sikker på at filen kun hedder .htaccess?

hvis man laver den med notepad eller lign. så tilføjer den automatisk .txt efter
Avatar billede bgjensen Nybegynder
08. juni 2005 - 21:46 #5
jeg har fået den til at læse min .htaccess fil, det var fordi jeg manglede at ændre en linie i httpd.conf, men er der ikke en som kan svare på mit egentlige spørgsmål??
Avatar billede sukos Juniormester
09. juni 2005 - 08:41 #6
For at tillade brugere fra lokalnettet

Order Deny,Allow
Deny from All
Allow from 192.168

Men det med at sende dem videre, er noget andet.
Vist nok mod_rewrite ?
Avatar billede sukos Juniormester
09. juni 2005 - 12:04 #7
Forresten, du kan jo tilføje

Order Deny,Allow
Deny from All
Allow from 192.168

ErrorDocument 403 /403.php

Og så lade 403.php redirecte til den anden mappe.
Avatar billede bgjensen Nybegynder
10. juni 2005 - 20:10 #8
sukos -> jeg har brugt din løsning, så den bruger fejl siden til at redirecte med, tak for hjælpen, smid et svar så du kan få point
Avatar billede sukos Juniormester
11. juni 2005 - 06:17 #9
Ok