Avatar billede eraserhead Nybegynder
07. juni 2005 - 19:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Palm Zire. Er den noget værd?

Hej.

Jeg mangler en PDA. Mine krav er primært kalender (sync med Outlook 2003), adresser, opgaver og lign.
Jeg har set en ny Palm Zire til 275,-. Er der nogen, der har erfaring med bæstet? Kan det betale sig?
Avatar billede brilleaben Nybegynder
09. juni 2005 - 09:03 #1
Zire er en glimrende lille maskine.  Ulempen er, at den har sort/hvid display.
Omvendt er fordelen batteritiden - iflg. Palm selv kan der gå op imod 6 mdr mellem to opladninger.  Hvorvidt det passer aner jeg ikke.  Zire oplader hver gang du synkroniserer.  Men den har lang batteritid.

Der kommer synkroniseringssoftware til Outlook sammen med Zire - det virker upåklageligt.

Så hvis dine behov virkelig blot er simple PDA funktionalitet er Zire oplagt pga prisen samt batteri levetiden.
Vil du bruge den som spilledåse, skal du nok kigge dig efter en anden model ... :-)

/brilleaben (tilfreds Zire bruger :-)
Avatar billede eraserhead Nybegynder
12. juni 2005 - 20:57 #2
Alletiders! Fint svar. Nu overvejer jeg en brugt Tungsten T i stedet. Smid et svar for point.
Avatar billede brilleaben Nybegynder
13. juni 2005 - 10:39 #3
Ok - svar (undskyld ventetiden ...)
Avatar billede brilleaben Nybegynder
13. juni 2005 - 10:41 #4
Tungsten T??  Ok, pas på med den.  Jeg har den selv & det er en ualmindelig fremragende maskine ..  Eneste problem er blot, at kalibreringen (på min T|T) går af fløjten!  Jeg skal rekalibrere maskinen ca. hver 3 dag.
Der er DIY sider på nettet der beskriver hvordan det kan afhjælpes.  Har ikke haft mod til at skille min T|T ad for at se om det virker ....
Avatar billede ivanouw Novice
16. august 2005 - 21:34 #5
Jeg har en Tungsten og er meget glad for den. Batteritiden er ikke så lang, så den skal gennemgående stå i sin holder og oplade når man ikke bruger den. Men ellers er den rigtig fin. Jeg har et 512 Mb SD-kort til den og mangler ikke hukommelse, selv ikke når jeg bruger den som MP3-spiller. Du kan også bruge den som diktafon. Der findes mængder af programmer man kan hente, nogen gratis, andre billigt. Du skal selvfølgelig være klar over at det er Palm-operativsystemet vi taler om og ikke PocketPC (Windowstypen).