Avatar billede sstp Nybegynder
07. juni 2005 - 15:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

slow computer

Heey

Jeg aner virkelig ikke hvorfor min computer er begyndt at blive så langsom som den er for tiden. Jeg har skiftet kabinet på min computer, og før det kørte alting fint.
Nu er det lige meget hvad for et program jeg åbner, så køre intet uden hak.

Min pc har fået mere luft, alt blev støvet af, og alle tingene er sat rigtigt i, så det er ikke det der er galt, altså varme eller fordi noget sidder forkert..

Men jeg kommer her med en Hijackthis log, fordi jeg har på fornemmelsen at det er skod programmer der køre og gør den slow:
( -Jeg har prøvet en dag jeg slog nettet fra at lukke alle unødige programmer i joblisten, og det hjalp)

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 15:54:18, on 07-06-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
D:\Programmer\DU Meter\DUMeter.exe
C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
D:\Programmer\MessengerPlus! 3\MsgPlus.exe
D:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
D:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
D:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
D:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe
C:\WINDOWS\system32\LVCOMSX.EXE
C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
D:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasDtServ.exe
D:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\Programmer\Logitech\Video\FxSvr2.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\Windows NT\Tilbehør\WORDPAD.EXE
C:\Documents and Settings\Niki\Skrivebord\HijackThis1991.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.street-racing.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - D:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - D:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DU Meter] D:\Programmer\DU Meter\DUMeter.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] D:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "D:\Programmer\MessengerPlus! 3\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "D:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "D:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PinnacleDriverCheck] C:\WINDOWS\system32\PSDrvCheck.exe -CheckReg
O4 - HKLM\..\Run: [gcasServ] "D:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMSX] C:\WINDOWS\system32\LVCOMSX.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoRepair] C:\Programmer\Logitech\Video\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoTray] C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [LogitechSoftwareUpdate] C:\Programmer\Logitech\Video\ManifestEngine.exe boot
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] D:\Programmer\Valve\Steam\Steam.exe -silent
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: &Download with &DAP - D:\PROGRA~1\DAP\dapextie.htm
O8 - Extra context menu item: Download &all with DAP - D:\PROGRA~1\DAP\dapextie2.htm
O9 - Extra button: Run DAP - {669695BC-A811-4A9D-8CDF-BA8C795F261C} - D:\PROGRA~1\DAP\DAP.EXE
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {53B3ABEA-4445-44D9-A01E-088144CAABD9} (FileSharingCtrl Class) - http://appdirectory.messenger.msn.com/AppDirectory/P4Apps/FileSharing/da/filesharingctrl.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1115825905548
O16 - DPF: {665585FD-2068-4C5E-A6D3-53AC3270ECD4} (FileSharingCtrl Class) - http://appdirectory.messenger.msn.com/AppDirectory/P4Apps/FileSharing/en/filesharingctrl.cab
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004061001/housecall.trendmicro.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O20 - AppInit_DLLs: MsgPlusLoader.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation Service (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: iPod Service (iPodService) - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - D:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Unerase Protection (NProtectService) - Symantec Corporation - D:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
O23 - Service: Sandra Data Service (SandraDataSrv) - SiSoftware - D:\Programmer\SiSoftware\SiSoftware Sandra Lite 2005.SR1\RpcDataSrv.exe
O23 - Service: Sandra Service (SandraTheSrv) - SiSoftware - D:\Programmer\SiSoftware\SiSoftware Sandra Lite 2005.SR1\RpcSandraSrv.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe

-Det skal lige siges, at jeg også har scannet med div. online virus scannere, samt Norton AntiV. og min computers windows er Fuldt opdateret samt køre jeg med SP2 firewall, og et fuldt opdated Norton..
Avatar billede 7a300707 Nybegynder
07. juni 2005 - 19:55 #1
prøv at køre et spyware program som adaware eller noget lignende eller kør spybot
Avatar billede julemand4 Nybegynder
07. juni 2005 - 22:53 #2
@7a300707 -> hvis du gad læse hvad han skrev så kunne du se at han har følgende processor kørende:
D:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasDtServ.exe
D:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe

Du har en del ting kørende som starter når du starter windows. Disse kan fjernes ved at gå ned i start --> kørt --> skriv "msconfig" --> vælg fanebladet "start". Her er der et flueben ud fra alle de programmer der starter med windows. Hvis der er nogle du kan genkende, som du ved hvad er, og ikke bruger så fjern dem.

Så vil jeg anbefale dig at finde følgende programmer og køre dem:

RegSupreme
RegCleaner
CCleaner

TuneUp Utilities kan også været et dejligt program til at få ryddet op på computeren !
Avatar billede majsmarken Nybegynder
08. juni 2005 - 10:17 #3
GENERELT - delte meninger om [MessengerPlus! 3]: http://www.eksperten.dk/spm/528544
Avatar billede majsmarken Nybegynder
08. juni 2005 - 10:21 #4
Liste over typisk unødvendige programmer i opstarten:

Start:
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [InCD] C:\Programmer\ahead\InCD\InCD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [DU Meter] C:\Programmer\DU Meter\DUMeter.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Share-to-Web Namespace Daemon] F:\store_pgm\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE

sammenlign med din.

Brug evt.
http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml
eller
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#startuprun

samt
http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=559
Avatar billede majsmarken Nybegynder
15. juni 2005 - 20:52 #5
<sstp>: Er du der ?