Avatar billede zonkeren Nybegynder
07. juni 2005 - 14:44 Der er 7 kommentarer

Er www.neline.dk brugervenlig

Ville høre jeres menning om www.newline.dk er en brugervenlig hjemmeside?

Synes selv det er meget småt, og flere af produkterne er utydelige..

nævn meget gerne det negative..
Avatar billede peet49 Nybegynder
07. juni 2005 - 15:04 #1
Den er fint brugervenlig, synes ikke om, at pop-up på f.eks. Om Newline er tranparent.
Avatar billede zonkeren Nybegynder
07. juni 2005 - 15:33 #2
hvad er det der gør at tranparent er negativt.. kan du forklare det?

På forhånd tak..
Avatar billede jpvj Nybegynder
07. juni 2005 - 15:43 #3
Hjemmesiden er i og for sig brugervenlig nok - den er let at finde rundt på, og den er hurtig til at loade.

Designmæssigt mener jeg dog, at der er flere ting, der kan optimeres:

- menupunkterne er (for) transparente. Det gør det lidt uroligt/forvirrende at se på
- Det er for meget uden om teksten, eller sagt på en anden måde: Indholdet fylder for lidt i forhold til det omkringliggende.
- Forholdet mellem menuen og indholdsvinduet i midten svinger meget. Vælg ex. Sponsorships -> Athletes. Her får man en lang hvid søjle ned i midten. Dette skyldes naturligvis valget om ikke at benytte frames.
- forsiden er helt fejlplaceret. Man starter ikke med at vise noget login. Det må gerne være en del af forsiden, men at præsentere det uden forklaring giver slet ikke mening. Indtastningsfelterne fremgår ikke klart med den grå baggrund (der normalt betyder "disabled").
Avatar billede zonkeren Nybegynder
07. juni 2005 - 16:25 #4
Mange tak for det.. men jeg kunne stadig godt tænke mig at få uddybet begrebet transparen. Er det bare at den oplyste hvide farve er for klar i forhold til den sorte baggrund?
Avatar billede werter Nybegynder
07. juni 2005 - 16:57 #5
Transparent betyder at den er gennemsigtig
Avatar billede aoos Nybegynder
08. juni 2005 - 14:12 #6
Siden fungerer btw ikke optimalt i Firefox... FYI...
Avatar billede 123design Nybegynder
09. juni 2005 - 21:09 #7
Hej :)

1. Syntes intoren er alt, alt for lang og ligegyldig... den burde ændres
2. Siden virker meget kompakt, nærmest for lille til hele indtrykket man får...det ligner nærmest en privat virksomheds side, og ikke et stor firmas som newline er...

få eks inspiration af:
http://www.brendasport.com/
http://www.adidas.com/dk/heritage/home.asp

Bare min mening :)

Daniel Kjær