Avatar billede cov Nybegynder
05. april 2001 - 15:33 Der er 4 kommentarer

RAS + DHCP giver mgl oplysninger på klienter

En server med RAS + DHCP installeret:
DHCP tildelt IP-adresse registreres på klienten ved opkald mens subnetmaske, DHCP-server samt Gateway/Router registreres forkert på klienten (w9x/NT-work), selvom disse er konfigureret i DHCP-options.

Hvordan konfigureres dette korrekt ?
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. april 2001 - 17:31 #1
Giver de oplysninger du får fra dine 98/NT maskiner mening? Jeg mener, det kan jo være at de slet ikke får fat i DHCP\'en og så selv \"finder på\" nogle ting?

Virker det (alt andet end DHCP), hvis du køre med fast IP/Gateway/DNS osv.?
Avatar billede cov Nybegynder
05. april 2001 - 18:04 #2
De får fat i DHCP\'en da ipadressen, og iøvrigt wins-serveren (dhcpoption 44+46) tildeles korrekt

Der er INTET defineret lokalt på klienten, hverken under \"netværk via modem\" eller på TCP/IP-opkladskortet.

Klienten registrerer sig iøvrigt korrekt i WINS.

Netværket virker ok, hvis der defineres IP+SUB+GW+WINS+DNS på klienten lokalt.
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. april 2001 - 21:30 #3
Ok, jeg læste vist ikke helt godt efter ... hmmm, ja, nu har jeg desværre ikke nogen NT server i nærheden, jeg kan rode med, og se hvordan det skal være..
Avatar billede kjeldkjaer Nybegynder
15. juli 2001 - 16:56 #4
Det er RAS på NT som styrer dial-in klientens parametre. Du kan derfor ikke forvente at se de samme klient-informationer i ipconfig/winipcfg som du ser når du logger på lokalt. Hvis din SERVER er konfigureret korrekt med Gateway (på netkortet), WINS (pegende på sig selv) m.m vil RAS reservere IP addresser fra DHCP funktionen som så knyttes til dial-in klienten.
Husk at dial-in klienten \"arver\" de egenskaber/muligheder SERVEREN har og IKKE det du har erklæret i DHCP-options. I øvrigt beskriver du ikke hvad dit egentlige problem er.