Avatar billede srn Nybegynder
05. april 2001 - 15:09 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Opstarts problemer (Athlon)

Jeg har lige opgraderet min gamle computer. De nye dele jeg har købt er:
Aopen kabinet, med 230 Watts strømforsyning
Abit KT7A-raid motherboard
Athlon 1200 MHz
Dertil benytter jeg et TNT2 grafikkort og 64 MB SDRAM PC133.
Når jeg starter computeren, forbliver skærmen slukket/standby og der kommer ingen start-bip. Alle blæsere kører. Jeg har prøvet at starte op med kun det mest nødvendige, dvs. RAM, CPU og grafikkort, men der sker stadig intet. Jeg har for ca. en uge siden oplevet det fuldstændigt samme, dog med et Asus motherboard og samme CPU.
Hvad kan der være galt?
Avatar billede makse Nybegynder
05. april 2001 - 15:12 #1
Avatar billede draken Nybegynder
05. april 2001 - 15:14 #2
Athlon kan rigtigt godt li\' en 300 watt strømforsyning! AMD bruger selv 300 watt i minimumsspecs\'ne
Avatar billede hotpop Novice
05. april 2001 - 15:17 #3
som draken skriver er det sikkert din strømforsyning som er for lille til at trække en Athlon CPU. En 300 watt strømforsyning er hvad du skal bruge!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
05. april 2001 - 15:18 #4
en 230w strømforsyning er for lidt til en 1200 mhz! du SKAL bruge en 300w! især da dit TNT2 kort heller ikke er kendt for at være det mest strømbesparende i denne verden :)
Avatar billede asmodeus Nybegynder
05. april 2001 - 15:32 #5
Hmm, 230 W er nok - også til en 1200 mhz! Selve CPU´en tager ikke mere end 8-12 watt. 230 W bliver kun et problem hvis du smider 2 harddiske og 2 cd-rom drev i - og så et monster gfx!

Mit løsningsforslag er, check dine controllerkabler - hvis de vender forkert, kan det fint være det der gider sort skærm!

mvh/
Asmodeus
Avatar billede tkirk Nybegynder
05. april 2001 - 16:48 #6
Et monster gfx har det med at bruge endnu mindre strøm grundet den type eks. 0.18µ den bruger.
GeForce 2 bruger f eks. mindre strøm end det originale GeForce grundet bygningen af coren i det.

Men det lyder præcis som om, at strømforsyningen ikke vil. Samme \"symtomer\" som du har, får man normalt.
Avatar billede steep30 Nybegynder
05. april 2001 - 21:15 #7
Jeg har haft samme problem og der var det nogle af de lange \"møtrikker\" der sidder til at skrue bundkort fast i, der sad og kortsluttede.Ellers prøv at \"Disharge CMOS\" Kig på side 2-13 i bundkort manual
Avatar billede mlj Nybegynder
05. april 2001 - 23:04 #8
Selvom TB 1200 bruger max ca. 65W, tror jeg ikke din strømforsyning er problemet her.

http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1441&p=2
Avatar billede shamanic Nybegynder
06. april 2001 - 02:02 #9
Srn hvis du har en kammerat der har en 300W Strømforsyning, kan du ikke prøve at låne den.
Så hvis det ikke er problemet, så har du da ihvertfalt udlukket det. T-fuglen bruger mange ampere. Omkring de 35-38 ampere.
Avatar billede supeter Nybegynder
06. april 2001 - 09:18 #10
Enig med Asmodeus

Det problem lyder snarere som om controllerkablerne ikke er sat rigtigt i. Har selv prøvet det før. Vend dem om ved roden ( altså der hvor de skal sidde i motherboardet )

Iøvrigt har jeg selv en Thunderbird 1200 Mhz med G-force 256 som kører fint med 230 W
Avatar billede draken Nybegynder
06. april 2001 - 09:49 #11
Jeg bruger selv en 250 watt strømforsyning sammen med en T-bird 1000 Mhz og Radeon.
Jeg har dog oplevet at flere T-bird-maskiner ikke ville kører med mindre de fik et 300watt spark i r\'ven!

Forsøg at låner en 300 watt strømforsyning!
Avatar billede tkirk Nybegynder
06. april 2001 - 10:59 #12
Blade~> Er der nogen mulighed for, at bundkortet kan være dødt? Det kunne også lyde sådan.
Avatar billede dreadlock Nybegynder
03. maj 2001 - 23:48 #13
Det der er galt er at du har kommet for meget kølepasta på din cpu.
Din processor er stået af.
I manualen til dit gamle asuskort står der at hele fladen på cpuen skal være dækket af køleren og kølepasta. Og er den det kortdlutter hele lortet