Avatar billede dark_dream Nybegynder
07. juni 2005 - 00:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Direkte opkobling mellem 2 bærbare

Hejsa. Håber der lige er et par kloger hoveder der kan afhjælpe dette "lille" problem.

Jeg har 2 bærbare com. hvori der er sat et "krydset" kabel i. Det eneste jeg kan se der sker er, at den "fornyer" IP-adressen, men dette lykkedes ikke, og der kommer et gult trekant op som siger, at netværket ikke er tilgængeligt/ugyldigt.

Hvad gør jeg for at løse dette problem ?
Avatar billede knuspar Nybegynder
07. juni 2005 - 08:14 #1
definer en fast ip adresse for hver af de bærbare.

giv eks bærbar 1 : 192.168.1.2 og kald bærbr 2 for 192.168.1.3

giv dem begge samme gateway ( i princippet lige guldigt, da de ikke kan aflvere noget traffiik til andre end den anden bærbar alligevel) eks 192.168.1.1

giv dem begge den samme undernet maske: eks 255.255.255.0

så burde du da hvertfald have forbindelse, de 2 bærbare i mellem med tcp/ip protokollen =)
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
07. juni 2005 - 10:18 #2
Skal de ikke også være i samme arbejdsgruppe/workgroup - og så slå simpel fildeling til?
Avatar billede dark_dream Nybegynder
07. juni 2005 - 20:22 #3
Vender lige tilbage lidt senere - har lige pt problemer med nettet...