Avatar billede rollosb Nybegynder
06. juni 2005 - 23:13 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Seriøse problemer med anti-virus-program

Jeg har et problem, der virkelig går mig på, angående Tilføj/fjern programmer i mit styresystem. Forleden udløb min tid for brug af Norton Antivirus 2004, som jeg installerede efter at have brugt Norton Antivirus 2003 Professional Edition. Jeg havde komplikationer med installationen af 2004 fordi programmet ikke ville opdateres oveni den gamle 2003 Pro. Det lykkedes for mig, men der skete det at Norton Antivirus 2003 stadig eksisterede i Tilføj/fjern programmer, mens 2004 var der. Jeg fik så AVG Free Edition 7 i stedet for den udløbne Norton 2004, afinstallerede Norton 2004 og installerede AVG 7 i stedet.

Problemet heri ligger, at jeg tror at Windows ikke ved, at jeg har fået nyt antivirusprogram, på grund af Norton 2003 som stadig er i Tilføj/fjern programmer. Windows tror at Norton stadig er der, selvom jeg gerne vil have at den kører på AVG. Det virkelig frustrerende ligger i, at jeg ikke kan slette Norton 2003 på nogen som helst måde jeg har prøvet. Der er ingen knap til at slette med i Tilføj/fjern programmer, jeg har prøvet med alle virkelige muligheder, hvorved jeg kunne ændre på min sådanne liste, med RegCleaner, TuneUp Uninstall Manager, Add/Remove Pro og mere til, men Norton 2003 står slet ikke opført som et installeret program i andre programmer end Tilføj/fjern programmer. Der må altså findes en løsning et sted så jeg kan regulere i listen.

Og jeg har prøvet RegEdit. Norton 2003 var ikke at finde NOGET SOM HELST STED i databasen. Dette har afgørende betydning for min hverdagsbrug af computeren:

1) Ingen finden af antivirusprogram, forkert tolkning af initialisering.
2) Kan ikke åbne nogle Word-dokumenter, fordi den forventer at Norton er der, men ender blankt.
3) Kan ikke installere nye antivirusprogrammer fra Norton på grund af at Norton 2003 allerede er der.

Hjælp mig. Jeg har virkelig brug for al den hjælp jeg kan få.
Avatar billede nva Praktikant
07. juni 2005 - 09:27 #2
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. juni 2005 - 19:24 #3
systemgendan til FØR du begyndte at "pille" ved systemet.
Avatar billede nva Praktikant
09. juni 2005 - 08:05 #4
hvordan går det ?
Avatar billede rollosb Nybegynder
13. juni 2005 - 20:05 #5
Havde overset noget i RegEdit. Bah. Husk at søge grundigt! Er det muligt at I alle tre kan få point?
Avatar billede nva Praktikant
15. juni 2005 - 07:52 #6
Ja, hvis alle lægger et svar markerer du bare alle så deles points.
Avatar billede -kp- Nybegynder
18. juni 2005 - 14:20 #7
Ja,men hvis du selv har fundet løsningen,lægger du bare selv et svar og
lukker på den måde spørgsmålet.