Avatar billede carlos123 Nybegynder
06. juni 2005 - 21:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

mangler tuborg parantes / curly bracket tegnet i terminal -hjælp

Hej alle i kloge hoveder :-)
Jeg har et problem med mit tastatur
jeg kan ikke lave tuborg paranteser, jeg ku engang tror jeg.
førhen har har jeg kunnet trykke alt 7 og alt 9, når jeg gør det i mac os x tiger for jeg nu "¶" og "≠" hvis jeg prøver i en terminal for jeg "\302\266" og "\342\211\240" jeg mener at huske et eller andet om at det nok er scancoderne med hensyn til de trykkede taster.
i "system instillinger\international" har jeg valgt dansk tror jeg, der er ihvertfald hak i dansk, men den er grå så jeg kan ikke fjerne hakket igen.

jeg har kiggede i mappen /Library/Keyboard Layout/ men der ligger ikke nogle filer, hvor ligger de filer normalt.

håber der er nogen der kan hjælpe mig. ps. øæå virker fint nok.

mvh Carl
Avatar billede egonspock Seniormester
06. juni 2005 - 21:35 #1
Underligt med æøå. Har du sat indstilinger til hhv. unicode og muligvis $term som f. eks. xterm-color?
Avatar billede carlos123 Nybegynder
06. juni 2005 - 22:16 #2
hvor henne?
Avatar billede carlos123 Nybegynder
07. juni 2005 - 00:08 #3
$term er ikke sat til noget har jeg lige lagt mærke til, skal den det?
Avatar billede carlos123 Nybegynder
07. juni 2005 - 00:09 #4
og det danske keyboard layout er latinsk, men det er vist ikke noget jeg kan ændre på
Avatar billede carlos123 Nybegynder
14. juni 2005 - 13:23 #5
lukker spg.
Avatar billede benjisan Nybegynder
25. juni 2005 - 02:36 #6
alt-shift-8 eller 9