Avatar billede theplayer.da.ru Nybegynder
06. juni 2005 - 20:43 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Udvikling af MSI pakker (SMS)

Hej!

Jeg er på udkig efter noget til at udvikle MSI pakker med. Jeg har ikke forstand på det, men i Vores systemet køres der med Microsoft SMS. Kan man via det konfigurere MSI filer? Og er det svært? Hvad kræver det?

På forhånd tak!
Avatar billede jpvj Nybegynder
06. juni 2005 - 20:52 #1
Du kan ikke lave MSI filer vha. SMS.

MSI pakker laves med et værktøj fra en 3. part. Du kan ex. anvende Wise for Windows Installer (min foretrukne), InstallShield eller andre.

Det er ikke svært at lave MSI pakker til "basis" niveau, dvs. standard program installationer. Skal du lave en mere teknisk installation, så kræver det nok lidt læsning og øvelse.
Avatar billede theplayer.da.ru Nybegynder
06. juni 2005 - 21:05 #2
Mange tak!

Hvordan mener du med teknisk installation? F.eks. hvis office skal installeret med nogle forudbefinerede indstillinger eller? Skal man kunne bruge VBscript for at udføre dette?

Mange tak!
Avatar billede theplayer.da.ru Nybegynder
06. juni 2005 - 21:13 #3
Lige et alm. simpelt spørgsmål! Hvilken SQL server kræver SMS minimum der er installeret på SMS serveren?
Avatar billede a1a1 Novice
07. juni 2005 - 12:08 #4
jeg tror det du er ude efter er en "administrativ" install af office, så du kan konfigurere office, det er ikke alle programmer du kan gøre sådan med men mange ms....

;o)
Avatar billede a1a1 Novice
07. juni 2005 - 12:11 #5
Avatar billede serverservice Praktikant
07. juni 2005 - 17:26 #6
Ved ikke så meget om sms endnu , men du har altid mulighed for at rulle dine msi pakker ud med group policy på serveren - Du kan selv lave nogle med vise eller winstle fra server cdén. Får du brug for at begrænse din install af office tilføjer du en mst fil til pakken - det er ret nemt og overskueligt at håndtere - Du kan oprette din mst fil med office resource kit - vil du vide detaljer siger du bare til.
Avatar billede theplayer.da.ru Nybegynder
07. juni 2005 - 23:29 #7
dannyboyd -> Mange tak. Jeg har mest brug for at arbejde med MSi filer, da SMS bruger dette. Men du nævner noget med Winstle. Er det godt, og hvor på Server CD'en finder jeg det?

Mange tak!
Avatar billede theplayer.da.ru Nybegynder
07. juni 2005 - 23:32 #8
A1 -> Det drejer sig ikke kun om office, men alm. programmer som firmaets ERP system, ja office, div. andre små programmer. SmS kan håndtere dette, nu skal jeg bare lære hvordan! :-)
Avatar billede serverservice Praktikant
08. juni 2005 - 10:58 #9
ok den er vist ikke på w2003 , men er med i 2000 server eller pro , hvor du bare kan installere programmet fra \VALUEADD\3RDPARTY\MGMT\WINSTLE.
Den er ok til en start , men test dine pakker til en enkeltstående pc - de fleste anvender vise da det er mere driftsikkert.
http://download.com.com/3000-2216-10021961.html         Demo
Med dem kan du oprette dine egne msi filer

Installer programmet start kør et For-image – installér dit software –
Lav After-image og programmet opretter din msifil

Ved ikke hvad der er med til sms for har ikke erfaring med det.
Avatar billede theplayer.da.ru Nybegynder
08. juni 2005 - 22:07 #10
Cool. Mange tak! Drop lige nogle svar, så fordeler jeg nogle points.
Avatar billede serverservice Praktikant
09. juni 2005 - 22:28 #11
ok værsgo