Avatar billede elmora Nybegynder
06. juni 2005 - 20:37 Der er 7 kommentarer

100% sletning af harddisk

Jeg mener at have hørt eller set, at der findes et program eller værktøj til at slette en HD 100%, altså så den er som da den kom fra fabrikken. Sagen er at jeg har en HD, som jeg vil give til en bekendt, men er ikke interesseret i at den evt. kan gendannes. Er der nogen, der har et råd?
elmora
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. juni 2005 - 20:47 #1
100% findes ikke, men du kan slette den så kun specialister som Ibas kan genskabe den data der er slettet. Du har flere muligheder.

Hvis du har adgang til en linux maskine kan med dd kommandoen

Du kan bruge programmet BCWipe der overskriver disken med karaktere, lav mere en 7 pass så skulle den være meget svær at genskabe fra

PGP har en rigtig god wipe utilitu, den skulle være gratis, men jeg har aldrig selv brugt den. jeg ser om jeg kan finde et link
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. juni 2005 - 20:49 #2
http://ao.com.au/pgp.htm

Søg (på denne side) på ordet wipe for at finde forklaring på hvordan du gør
Avatar billede sproing2 Nybegynder
06. juni 2005 - 20:50 #3
Tag en kraftig magnet og kør hen over skidtet så kan den aldrig gendannes!
Avatar billede majsmarken Nybegynder
06. juni 2005 - 20:52 #4
Avatar billede majsmarken Nybegynder
06. juni 2005 - 20:53 #5
Hvad med den meget brugte
http://www.killdisk.com/downloadfree.htm
???
Avatar billede jpvj Nybegynder
06. juni 2005 - 20:55 #6
Jeg bruger altid DBAN, men har også set på killdisk. DBAN findes kun i en gratis version (open source).
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. juni 2005 - 07:22 #7
Status ???