Avatar billede freethinker Nybegynder
06. juni 2005 - 19:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ingen adgang til WAP

Vi har lige fået WAN i huset og prøver ihærdigt at få alle tre bærbare computere på nettet. Desværre er det kun én af dem, der har forbindelse. De to andre har begge XP og SP2, men et andet kort ift. computeren med forbindelse. Begge er dog trådløse netkort - kun med forskellig fabrikat. Begge burde derfor virke.
Alligevel findes fejlen nok i opsætningen. Der er oprettet et access point med adressen 168.192.0.1 og computere med 168.192.0.10 osv. De to computere kan finde en forbindelse, men ikke få adgang til denne.
Hvad kan det skyldes? Noget med shared connection, WEP, kryptering, firewall mv.?
Avatar billede kenp Novice
06. juni 2005 - 22:15 #1
hvilken router?
Avatar billede freethinker Nybegynder
26. juli 2005 - 16:03 #2
Det er et 54 mpbs Planet WAP-4030-access point og en SAtech 5-ports switch fra adsl over netværket til pc'erne via ledningerne til ap med tre bærbare tilsluttet.
Den modtager signal, men kan ikke oprette forbindelse. Muligvis en ip-adresse-fejl eller  noget med opsætningen i ap.
Avatar billede freethinker Nybegynder
02. september 2010 - 00:30 #3
svar fundet