Avatar billede rollosb Nybegynder
06. juni 2005 - 19:35 Der er 4 kommentarer

"Filen kan ikke læses" selvom jeg ikke har gjort noget

Hej,

jeg har et beklageligt problem...jeg kan ganske enkelt ikke åbne mine tidligere lavede filer i Office i nogle af mine Office-programmer, og jeg ved ikke hvordan det kan gå til. Hver gang jeg forsøger at åbne et dokument jeg har lavet i Office, siger enten Excel eller Word som jeg bruger bare "Filen kan ikke læses" og lader mig hænge der uden at jeg ved hvordan det er gået til.

I går slettede jeg nogle filer fra harddisken som var virusbefængte, men da ingen af dem har noget med Office at gøre, som jeg kan se da jeg har gendannet filerne, ved jeg ikke om de har noget med sagen at gøre. Jeg skal op i biologi snart, så jeg ved ikke hvad jeg gør...

En sjov ting hænder når jeg gemmer et nyt dokument i Word. Da spørger programmet "Skal den eksisterende fil Normal.dot erstattes?". Jeg lukker dialogen fordi jeg ikke ved hvad jeg skal trykke, og jeg prøver at lukke Word, hvorefter programmet spørger "Skal ændringerne i den globale skabelon Normal.dot gemmes?"

Hvad kan der være sket og hvordan kan jeg åbne mine gamle dokumenter igen?
06. juni 2005 - 19:45 #1
Vær sikker på at du har fjernet virus-angrebet.

Geninstaller herefter Office-pakken. Det burde løse problemet.
Avatar billede rollosb Nybegynder
06. juni 2005 - 21:38 #2
Det ser ikke ud til at hjælpe...
Avatar billede jkrons Professor
07. juni 2005 - 14:51 #3
Omkring det sidste: Altså med normal.dot. Check under Funtkioner - Indstillinger - Gem om du har fået flueben i "Spørg om normal.dot skal gemmes".

Når den spørger, er det typisk fordi der sker ændringer til normal.dot, så måske har en virus skrevet noet til denne. Prøv at omdøbe normal.dot til noget andet. Genstart Word, og se om det afhjøælper nogle af dine problemer.
Avatar billede rollosb Nybegynder
13. juni 2005 - 20:13 #4
Windows havde ikke opdaget mit nye virusprogram...derfor klikkede det for Word under virusscanning og filerne kunne ikke åbnes. Nu er det ordnet med at ændre lidt i RegEdit. I kan dele pointene, ikke?