Avatar billede stry Nybegynder
06. juni 2005 - 17:53 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Opsætning af trådløst LAN

Jeg har netop anskaffet mig en trådløs router (linksys WRT54G) og tilsluttet den min ADSL-opkopling og min stationære PC med kabel og jeg er kan også komme på internettet med min bærbare via wireless.
Problemet er at jeg ikke kan få adgang til delte ressourcer på hverken stationær el. bærbar fra den "anden".

Hvordan skal det sættes op?

På forhånd tak.
Avatar billede levich Nybegynder
06. juni 2005 - 18:27 #1
Det har nok noget at gøre med computerne i stedet for routeren.

Måske blokere firewall på en eller begge computere for den slags trafik.

Tjek om protokollen til "fil- og udskriftsdeling til microsoft-netværk" er installeret. Se under egenskaber for LAN-forbindelse.
Avatar billede eurotic Nybegynder
07. juni 2005 - 09:35 #2
Dette har ikke noget af gøre med din trådløse router.
Du skal starte med at sikre fildeling er enabled på dine computere. Dette kan gøres ved evt., hvis du bruger windows XP, kører guiden "opret mindre kontor- eller hjemmenetværk". Og derefter lige slå fildeling til i windows firewall. Hvis du bruger norton firewall, skal du ind og sætte dine ipadresser til trusted. Så burde du være kørende bagefter.
Avatar billede stry Nybegynder
11. juni 2005 - 10:28 #3
Jeg kan s'gu ikke rigtig få det til at virke.
Jeg har kørt en netværksguide på min stationære og oprettet mit netværk med den og også oprettet en installationsdiskette til at køre på den bærbare, men når jeg kører disketten på den bærbare afbryder den installationen med en meddelelse om at computeren tilhører et domæne og at den derfor ikke kan fortsætte.
Domænet er mit arbejdsnetværk.
Betyder det at jeg ikke kan bruge computeren i andre netværk, det kan forhåbentlig ikke passe!

Jeg har, som i kan se, stadig brug for hjælp :-)
Avatar billede levich Nybegynder
11. juni 2005 - 13:44 #4
Du kan godt bruge computeren i andre netværk.

Der kan være flere årsager til at at du ikke kan deler filer mellem dine to computere, og alt det her med netværk er desværre lidt kompliceret. Lad os prøve at tjekke noget som er let at ændre. I følgende link skal du kun se på punkt (6). I det tredje billede "egenskaber for LAN-forbindelse" skal der være krydt i de fire linjer, som er vist. Du mangler sikkert et kryds ud for "fil- og udskriftsdeling til Microsoft-netværk".
http://intern.aub.dk/support/tcpip/xp/.

Bemærk: Når du laver en ændring i netværket, kan der godt gå nogle minutter inden windows reagerer på det. Evt. genstart computerne.
Avatar billede stry Nybegynder
07. juni 2006 - 15:59 #5
Jeg beklager den lange svartid.
Problemet "løste sig selv", jeg ved ihvertfald ikke præcis hvad der gjorde at det nu virker - uanset hvad vil jeg gerne belønne jeres indsats.