Avatar billede elisamarie Nybegynder
06. juni 2005 - 14:50 Der er 1 kommentar

Udskriv fra printer

Spørgsmålet skal måske ikke være her, men jeg prøver

Jeg har en hel del printer, og jeg har sat en fast printer op, men hver gang jeg skal have udskrevet adresser fra notes skal jeg bruge en "anden" bestemt printer, så vil jeg gerne være fri for at ændre hver gang
Er der nogen som kan hjælpe
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
07. juni 2005 - 13:57 #1
Du slipper ikke uden om at skulle lave noget halv tung programmering mod WIN API'et.
Enten kan du skifte den aktuelle printer via WIN API'et eller du kan simulerer taste-tryk til at få foretaget skiftet - sidstnævnte kræver dog at din kode afvikles UI.

Alternativt kan du eksempelvis 'hælde' adresserne over i Word så kan du nøjes med at kode noget der udnytter Words VBA, her kan man nemlig modsat i Lotusscript godt skifte printer.