Avatar billede oksboll Nybegynder
06. juni 2005 - 14:10 Der er 6 kommentarer

Redning af død HD

Hej

Mit F-drev (opbevaringsdrev) ser ud til at være dødt. Jeg kunne ikke starte op, men da jeg tog drevet ud kunne jeg fint starte op (da windows ligger på C-drevet). Jeg har lånt et eksternt usb HD-hylster og i det kan jeg heller ikke få kontakt til HD'en så jeg går ud fra at det er den der er død.

Mit spørgsmål er, om der er måder hvorpå man kan redde den data, der ligger på drevet stadigvæk og evt. føre det over på en ny HD? Gerne måder der ikke koster en halv arm :-)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. juni 2005 - 14:12 #1
Hvis din PC ikke kan få kontakt til drevet (hverken som slave eller master) så kan du kun få hjælp til at redde data fra IBAS og det koster ikke en halv arm. Det koster både krop og sjæl.
Avatar billede oksboll Nybegynder
06. juni 2005 - 14:18 #2
Har lige været inde og kigge på IBAS.dk og jo, det ser godt nok ud til at kunne blive dyrt... Er der ikke nogen gode råd til hvad man kan gøre selv eller evt. andre, der kan kontaktes??
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. juni 2005 - 14:20 #3
Du kan skaffe en disk der er helt mangen til og bytte rundt på controller printene. Men du kan risikere at ende med 2 døde diske.
Avatar billede oksboll Nybegynder
06. juni 2005 - 14:47 #4
Hmmm, tja - det lyder sgu lidt farligt... Især for en teknik-debil som undertegnede...
Avatar billede oksboll Nybegynder
06. juni 2005 - 15:57 #5
Nogen der har et bud på hvad det ville koste at få reddet de ca. 50gb jeg har på min 80gb's HD hvis det skal gøres hos IBAS (og hvis de overhovedet KAN redde den)??
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. juni 2005 - 21:48 #6
de kan redde en disk der har været ild i.....

Ring til dem 70223400