Avatar billede dcdc Nybegynder
06. juni 2005 - 12:49 Der er 10 kommentarer

Farver i hele projektet

Jeg har 10 forms med labels osv, som jeg gerne, på een gang, vil skifte farver på.
Hvordan ændrer man default farven? eller er man nødt til at ændre hver eneste form og label og knap osv hver for sig?

Venlif hilsen
DC
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juni 2005 - 18:44 #1
du kunne vel lave en for løkke som løb igennem alle controls og satte dem
Avatar billede burningice Nybegynder
06. juni 2005 - 18:58 #2
og farven kan evt. lægges i en xml-fil så den kan ændres i runtime
Avatar billede bernhof Nybegynder
10. juni 2005 - 11:42 #3
Skal dette gøres når programmet kører, eller er det noget du bare vil kunne gøre nemt i Visual Studio, når du sidder og designer/koder?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. juni 2005 - 17:16 #4
jeg troede at det var runtime i koden

hvis det er design i VS kan du sikkert bare vælge alle kontrollerne og sætte det

(bruger ikke selv VS)
Avatar billede dcdc Nybegynder
23. juni 2005 - 10:28 #5
Helst - og finest - runtime. Hvordan skulle en sådan løkke så se ud? Tingene er jo ikke indexeret...
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juni 2005 - 13:06 #6
For Each c As Control In Controls
                ' gør noget med c
            Next
Avatar billede dcdc Nybegynder
23. juni 2005 - 13:19 #7
Tak!
VB har smukke enkle løsninger, men det kan være svært at finde dem for en stakkels amatør :)
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juni 2005 - 13:21 #8
så ligger jeg et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
24. juli 2005 - 16:24 #9
så mangler du bare at acceptere svaret
Avatar billede bernhof Nybegynder
15. februar 2006 - 15:24 #10
dcdc, vil du acceptere?