Avatar billede hyldgaard Nybegynder
05. april 2001 - 13:48 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Opkaldsprogrammet kan ikke huske password

Jeg kan ikke få opkaldsprogrammet til at huske password, den husker godt nok brugernavn, og man har også mulighed for at klikke af at den skal huske password, men den gør det ikke.
Hvorfor??
Avatar billede handmade Nybegynder
05. april 2001 - 13:49 #1
Du skal installere klientprogram til Microsoft Netværk
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
05. april 2001 - 13:51 #2
hvilket styresystem har du ?
Avatar billede handmade Nybegynder
05. april 2001 - 13:52 #3
For at gøre det, skal du finde din Windows CD-rom frem, og gøre følgende: åbn kontrolpanel, vælg \"netværk\", klik på \"tilføj\", vælg \"klient\", vælg \"Microsoft\", og vælg \"Klient program til Microsoft Netværk\" i den højre kolonne. Bemærk! Sørg for at gemme din adgangskode, hvis programmet skulle svigte.
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
05. april 2001 - 13:54 #4
hvorfor skal han installere klient program til microsoft netværk ???
Avatar billede LNG.DK Novice
05. april 2001 - 13:55 #5
Den opretter en bruger, hvor passwordet gemmes under.
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
05. april 2001 - 13:56 #6
Avatar billede LNG.DK Novice
05. april 2001 - 14:01 #7
............ ???????
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
05. april 2001 - 14:02 #8
tjah tror ik at det er løsningen .... men det er fint nok hvis det er =)
Avatar billede LNG.DK Novice
05. april 2001 - 14:07 #9
Under internet indstillinger har du samme muligheder for at indtaste passwordet, jeg mener den gemmer det når du gør det på den måde.
Avatar billede hyldgaard Nybegynder
05. april 2001 - 14:14 #10
Jeg har gjort alt det I skriver, og intet af det virker.
Jeg har installeret client til microsoft netværk.
Jeg har indtastet det under internet instillinger i kontrolpanelet.
Intet af det virker.
Det er windows 98
Avatar billede handmade Nybegynder
05. april 2001 - 14:15 #11
Og du har genstartet?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. april 2001 - 14:18 #12
Det hjalp for mig at opdatere internet explorer!

Aner ikke hvorfor!
Avatar billede hyldgaard Nybegynder
05. april 2001 - 14:18 #13
Jep!
Avatar billede hyldgaard Nybegynder
05. april 2001 - 14:19 #14
Ja, jeg kunne prøve at opgradere ie, måske er det det.
Avatar billede handmade Nybegynder
05. april 2001 - 14:19 #15
Mit svar til dig var en kopi af andre lignende spørgsmål på Eksperten. Det stammer oprindeligt fra Worldonline\'s FAQ om internetproblemer. Når det ikke virker og du har genstartet, må problemet ligge et andet sted i din opsætning.
Avatar billede LNG.DK Novice
05. april 2001 - 14:22 #16
Ved højreklik > egenskaber på andre computere. Hvad står der under: Primær netværkslogon
Avatar billede zhark Nybegynder
05. april 2001 - 16:13 #17
Hvad er det for et opkaldsprogram, er det modem eller Kabel netkort?
Avatar billede hyldgaard Nybegynder
05. april 2001 - 21:10 #18
->Zhark
Det er et ISDN modem.
Avatar billede teknik Juniormester
06. april 2001 - 15:48 #19
...nogle gange hjælper det at sætte \"primært netværkslogon\"
Til \"Klientprogram til Microsoft network\" i stedet for \"windows logon\"

indstillingen finder du i -kontrolpanel -Netværk ....nede for neden...

...Hvis den står til det i forvejen....du trykker vel ikke ESC/annuler, når du log-on dialogen dukker op ved windows opstart?

mvh :-)
Teknik
Avatar billede teknik Juniormester
06. april 2001 - 15:48 #20
Ups  - var ment som et svar
Avatar billede hyldgaard Nybegynder
06. april 2001 - 17:40 #21
Jeg har løst problemet. Der er lidt trikky med det password. Jeg har nogle gange været ude for at man ikke har mulighed for at sætte kryds i \"save password\". Denne gang var det som skrevet det modsatte problem at den ikke ville gemme selvom at man krydsede af. Det hjalp da jeg ved logon til windows brugte det samme brugernavn, som man også skulle bruge ved login til internet udbyderen.
Avatar billede visionmagic Nybegynder
09. april 2001 - 14:48 #22
Du kan også slette c:\\windows\\dit_brugernavn.pwl

Det funker også.......
Husk at ændre den til \"windows login\" igen *GG*
Avatar billede prins Nybegynder
10. april 2001 - 02:02 #23
Meget enkelt du taster password ind igen og trykker på gem password så logger du dig på nettet og så når den er logget på logger du af igen efter ca 5 sec... prøv at genstarte og se om passwordet er der nu.
Avatar billede hyldgaard Nybegynder
10. april 2001 - 08:53 #24
-> prins

Det virker ikke!
Avatar billede teknik Juniormester
10. april 2001 - 19:19 #25
>prins  Men det er sådan det virker når det fungerer normalt ;-) ...hvorfor fejlen opstår ???
...ingen anelse, men den er åbenbart rimelig udbredt.
Avatar billede pta Nybegynder
07. maj 2001 - 13:05 #26
grunden til at den ikke kan huske password er formentlig at der i registreringsbasen under

HKEY_LOCAL_MACHINE\\Software\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Network\\Real Mode Net

ligger en binærværdi \"AutoLogon\" med værdien \"00\" og med vanlig Microsoft logik betyder det at der ikke skal vises loginbillede. Dvs. der oprettes ikke en PWL fil som passwordet kan gemmes i. Derfor ret værdien til \"01\" og genstart maskinen. Ved første login trykker du bare et brugernavn og blank password og der oprettes en PWL fil, nu skulle du også kunne gemme password.

Avatar billede hyldgaard Nybegynder
07. maj 2001 - 15:27 #27
OK tak for alle svarene