Avatar billede tn50035 Nybegynder
05. juni 2005 - 23:24 Der er 5 kommentarer

Hvilket er bedst?

Hej

Til min IT fremlæggelse, skal jeg vælge det bedste ERP system til en virksomhed der producerer og sælger sportstøj.

Virksomheden har netop købt Navision Attain - derfor vil jeg gerne vide, om nogen kender til nogle svagheder ved attain, eller evt. andre ERP  leverandører end Navision/Microsoft...

Ud fra Microsofts webside, bør virksomheden vælge axapta fremfor attain.

Kommentarer udbedes!

mvh Troels
Avatar billede michael_stim Ekspert
05. juni 2005 - 23:43 #1
Så hut jeg hvisker, skal du bruge Axapta hvis der er ca +1000 medarbejdere og navision hvis der er ca -1000.
Avatar billede michael_stim Ekspert
05. juni 2005 - 23:44 #2
Jeg er ikke så indsat i det, men der er vel også sap.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juni 2005 - 23:51 #3
De 2 helt store ERP systemer er SAP og Oracle Financials. Men det er for dem
som vil spendere et 3 cifret million beløb på ERP.

Så er der en mellem kategori med Microsoft produkterne.

Og så er der produkterne til de helt små virksomheder.
Avatar billede tn50035 Nybegynder
05. juni 2005 - 23:51 #4
okay dvs. at hvis virksomheden har over 1000 ansatte bør den vælge axapta?
Avatar billede tn50035 Nybegynder
06. juni 2005 - 00:08 #5
Michael stim - Okay, 3 cifret mio. er nok lige i overkanten for en virksomhed af den størrelse. Virksomheden hedder Newlineog jeg tror den har ca. 100 ansatte i dk + nogle fabrikker i polen og rusland.

kender du forskellen på microsoft produkterne?