Avatar billede whoot Nybegynder
05. juni 2005 - 16:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan dette grafikkort bruges til at spille spil, i god opløsning?

Hey!
Jeg har et spørgsmål angående et grafikkort.
Det hedder Nvidia Quadro FX1400. (http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=139280)

Enten skal jeg købe en pc uden grafikkort til 4500 kr
eller en pc, med Nvidia Quadro FX1400 og 1 gb mere ram, for ca 8000 kr.

Hvad ville i gøre?
(Jeg skal bruge computeren til at spille spil, i en rimelig opløsning, helst omkring de 1600x1200).
Avatar billede whoot Nybegynder
05. juni 2005 - 18:07 #1
hov.. jeg skrev forkert pris på den sidste computer.
prisen er lige under 9000.

WhOOt

Ps. på forhånd tak, og undskyld, hvis jeg ikke har postet det rigtige sted.
Avatar billede hamsternator Nybegynder
06. juni 2005 - 14:51 #2
Nvidia Quadro FX1400 er primært beregnet til grafikprogrammer som CAD, 3D MAX og lignende, så hvis du vil spille spil, er det IKKE kortet, du skal have.
Det var den nemme del af svaret - så kommer den svære: hvad skal du så...

Hvis du vil køre i så høj opløsning, skal der en del kraft til, og der er næppe nogen tvivl om, at selv de hurtigste kort på markedet lige nu, vil få tæsk i den opløsning af næste generation af spil (F.E.A.R, f.eks.). En mulig fremtidssikring her er at købe et kort (og motherboard), der understøtter SLI (brokobling af to kort), men så er du oppe at købe to dyre kort, jo...

Både NVIDIA og ATI har nye ting på bedding, så hvis du kan vente en måned eller to, skulle der gerne ske ting og sager.

Hvis du ikke vil vente, og vil have noget, der sparker røv i Doom 3, HL2 og lignende, så har jeg følgende anbefalinger til lidt forskellig pris:

(ca.pris fra EDBpriser.dk)

3000,- Crucial Radeon X800 Pro: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=97674

3800,- Albatron 6800U: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=109432

4100,- ASUS AX850XT PE/HTVD: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=140235

Der kan være udsving i pris mellem forskellige mærker - det har jeg ikke lige tid til at checke, men det bør du, hvis du bestemmer dig for en type kort ;)

Åh ja - og du nævner noget med, at du måske/måske ikke køber 1 gig RAM... ifølge mig: Ingen overvejelser - minimum 1 gig til nu, sikkert mere i fremtiden med 64bit på vej frem. Spar ikke her, du vil kunne mærke det...

Håber, den smøre hjælper dig - god byggelyst!
Avatar billede hamsternator Nybegynder
08. juni 2005 - 15:04 #3
Der er åbenbart gået noget galt, da det er røget ind som kommentar og ikke svar, så here goes.
Avatar billede hamsternator Nybegynder
15. juni 2005 - 09:18 #4
Whoot - er du der? Du skal huske at lukke spørgsmålet, hvis du har fået svar ;)