Avatar billede langbach Nybegynder
05. juni 2005 - 14:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

.js filer kan ikke eksekveres

WindowsXP spytter fejlen ud 2 gange ved start af Outlook Express og ved dobbeltklik på .js filer - "Windows Script Host", "Der findes ikke et scriptprogram til filtypenavnet '.js'".

Går jeg ind under mappeinstillinger og filtyper står "JS" filer til at blive åbnet med "Microsoft (r) Windows Base" - så jeg antager at det er noget cirkus med WSH, men aner ikke hvordan jeg kommer videre herfra...
Avatar billede thesurfer Nybegynder
05. juni 2005 - 15:45 #1
Man plejer at bruge VBScript (.vbs filer).. ikke .JS (har faktisk ikke hørt nogen bruge .js)

/theSurfer
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2005 - 16:17 #2
De kan da åbnes med Word pad, højreklik på filen -> egenskaber -> åbnes med -> skift -> vælg wordpad
Avatar billede langbach Nybegynder
05. juni 2005 - 16:19 #3
Se væk fra hvad der sker ved at dobbeltklikke på .js filer - problemet er primært relateret til fejlen i outlook express, jeg antager dog at de 2 ting er relaterede. De daglige brugere af maskinen er pænt trætte af at få den samme besked 2 gange hver gang mailprogrammet startes og ved afsendelse af mails.

Jeg fandt frem til at det skulle være muligt at registrere ting i WSHmed "cscript //R" jvf. en msdn artikel, men den option er åbenbart ikke eksisterende i den her installerede version eller mangler i den danske version (resten af de angivne options er der dog og hedder det samme).

Også et lille sidespørgsmål - skal man være bekymret overt at OE gerne vil bruge javascript når den starter eller er det helt normalt?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
05. juni 2005 - 16:25 #4
Jeg vil anbefale Thunderbird ( http://www.mozilla.org/products/thunderbird/ ) fremfor Outlook (/Express)..

Jeg bruger hverken Internet Explorer eller O/OE.. de er typisk "dårligere" (og mere usikre) end open source alternativerne..

En af fordelene ved open source alternativerne, er at man kan få en masse pluings/extensions, så man kan forbedre dem (selvom de allerede er bedre de førnævnte produkter o.lign)

/theSurfer
Avatar billede langbach Nybegynder
05. juni 2005 - 17:18 #5
Ja - det gør jeg også gerne, men når brugere er glade for og vant til et program hjælper det ikke meget bare at bede dem skifte mail program hvis operativsystemet har et problem :-)
Avatar billede langbach Nybegynder
12. juni 2005 - 21:20 #6
Problemet løste sig selv da Microsoft office blev installeret...