Avatar billede vandpibe Nybegynder
05. juni 2005 - 13:25 Der er 3 kommentarer

Manglende strøm til computer

Hej, jeg har prøvet på at samle en computer fra bunden med bundkort osv. Men problemet er, at når jeg tænder for computeren sker der intet. Der er dog et lille lys på motherboardet, men det er så det eneste....
  Motherboardet er et Soyo SY6BA+IV, og umiddelbart tror jeg at jeg ikke helt har forstået hvordan powerkablerne sættes til. Altså de små dimser hvor der står hhv. POWER LED, SPEAKER, RESET SW, HDD LED, og to andre et-stiks, der ikke står noget på (den enes ledning er blå og den andens er hvid).
  På motherboardet er der mulighed for at sætte stikkene i POW LED, KEYLOCK, SPK, RESET, PWR.BT, TUB LED, HDD LED.
  Men det er selvfølgelig ikke nødvendigvis problemet...
Avatar billede rebecca Novice
05. juni 2005 - 13:57 #1
For evt. at kunne hjælpe dig kræver det nok at du fortæller hvilket bundkort det drejer sig om.

Men hvis du nu tager det stille og roligt og følger ledningerne fra resetknappen og slutter dem til reset benene på bundkortet og gør det samme med de andre så burde det virke, kan måske højst dreje sig om at diode lamperne på fronten af kabinettet lyser rødt når du f.eks starter pc'en så bytter du om på ledningerne.

En anden mulighed er jo at dit bundkort er monteret så det får stel så funker det heller ikke og du risikere at det brænder af, så tjek lige at monteringen er i orden
Avatar billede vandpibe Nybegynder
05. juni 2005 - 14:00 #2
bundkortet er et Soyo SY6BA+IV. Hvad mener du med at det får stel?
Avatar billede rebecca Novice
22. juni 2005 - 21:00 #3
Jeg mener (med at det får stel) at man når man montere bundkortet i kabinettet skal tjekke at det ikke på nogen måde kommer i kontakt med det nogen steder udover  moteringshullerne