Avatar billede bo Nybegynder
29. oktober 1999 - 20:40 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

ASD - Problem

Jeg har et problem med at installere mit SCSI-Kort ( Tekram DC390F ).
Hver gang jeg opdatere min driver, går computer kold under genstarten, så jeg bliver nød til at trykke Ctrl + Alt + Del for at genstarte computer.
Der står, under Enhedshåntering, SCSI-Kort, Status for enheden : Windows holdt op med at svare under forsøget på at starte denne enhed og vil derfor ikke forsøge at indlæse enheden igen (Code11.)
Dette problem hedder ASD. Jeg læst at jeg kan ændre på Ressource indstillingen.
Det har jeg gjort 2 gange nu, uden resultat.
Hvad for nogle ressource skal jeg stille på for at få enheden til at virke ?
Avatar billede hobbez Nybegynder
29. oktober 1999 - 22:53 #1
Der KUNNE være tale om en hardwarekonflikt.

Havde du en ledig IRQ (og adresse) INDEN du installerede SCSI-kortet? (Hvis nej, så er det problemet)

Har du tilsluttet harddiske eller andet til SCSI-kortet? (Hvis ja, så prøv at få kontakt med SCSI-kortet INDEN du tilslutter harddiske eller andet).

Kan du få kontakt med SCSI-kortet og tilsluttede enheder, hvis du installerer DOS-softwaren (drivere/kontrolprogram/hvad det nu hedder) til SCSI-kortet, og booter i DOS (Hvis ja, så ligger fejlen i din Windows-konfiguration).

Fortæl os lige hvad svaret er på ovenstående (eller om det løste problemerne).

/Rob
Avatar billede næb Nybegynder
02. marts 2000 - 15:38 #2
Du skal i Start-programmer-tilbehør-systemværktøj-systeminfo.Der er et punkt under værktøj der hedder noget med auto skip driver agent. Kør denne og marker checkboxene og genstart. Det skulle være det
Avatar billede bo Nybegynder
16. juli 2001 - 10:28 #3
Jeg må vist hellere lukke dette spm.... :)

Jeg mener at jeg løste problemet ved at opdatere driveren til mit bundkort.