Avatar billede psychedelic Nybegynder
04. juni 2005 - 20:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Webcam over HTTP

Hej Eksperter.
Jeg vil gerne høre om det er muligt at skrive: HTTP://ip-adresse:port eller noget ligende og så kan man se en over webcam når det er tændt.
For noget tid siden så jeg et par stykker som havde det, deres port var 8080.
Avatar billede schipa Nybegynder
05. juni 2005 - 20:18 #1
det kan du sagtens

hvis det er tændt og sender (du kan prøve med den gratis windows media encoder), kan alle med windows media player starte playeren, vælge åbn url fra file menuen og vupti, dit fjæs dukker op, om end med lidt forsinkelse.
Avatar billede psychedelic Nybegynder
06. juni 2005 - 13:18 #2
schipa, jeg har fået det hele op at køre, men den skriver bare "siden kan ikke vises"
http://83.73.141.3:2048/
:S
Avatar billede schipa Nybegynder
06. juni 2005 - 13:42 #3
psychedelic> har du prøvet at downloade "windows media encoder"? Det kan bruges bl.a. til at sætte dit webcamera op, så det sender f.eks. video (evt. også audio), i den kvalitet, du bestemmer. Link til dit webcam skal indsættes i media player.

Desuden kan det indebære visse risici at have sit ip-adresse fremme , det er jo en åbent dør. Der kan du f.eks. i media encoder, skrive ip-adresse på brugere som er velkomne. På den måde får du i det mindste sorteret i hvem er velkommen.