Avatar billede hrskitzo Nybegynder
04. juni 2005 - 16:27 Der er 9 kommentarer

10 forslag/forbedringer til internettet

Hey Experter

Jeg sidder og skal lave en opgave omkring internettet og dens mangler, og jeg søger derfor nogle indput af folk som bruger internettet meget, men også af folk som bruger det mindre. Det kunne f.eks. være at der var en general opfattelse af mangel på ordentlige webhoteller, chat rum, forretninger eller andre ting, alle input er meget velkommen. Det ville være dejligt hvis i kort kunne begrunde jeres svar, hvorfor i mangler ??? og i hvilken sammenhæng i ville kunne bruge ??? ;)

Hilsen

/Hrskitzo
Avatar billede doggy82 Praktikant
04. juni 2005 - 16:35 #1
Vi mangler udbredelse af en browser som understøtter standarderne uden fejl... :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. juni 2005 - 17:06 #2
Et etisk samarbejde mellem de forskellige lande således at sikkerheden kunne forbedres inden for lovens rammer. Internettet overskrider landegrændser, og i øjeblikket er det sådan at hvis du blot basere dig eller skjuler dig bar en host fra det rigtige land, er det næsten umuligt at stoppe dine kriminelle handlinger.

Jeg savner at man effektivt kunne stoppe spammere, hackere, folk der laver ransomware og andre bondefangere på nettet. Alt dette lige som virus og spyware kunne man håndtere hvis der var en vilje til at håndtere det på et overnationalt plan
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
04. juni 2005 - 17:47 #3
Båndbredde er for dyrt og TDC styrer markedet med hård hånd. I Danmark ville en stor forbedring af internettet være billigere bredbånd og intet krav om en fordyrende fastnettelefonforbindelse for at kunne komme i betragtning som ADSL-kunde (Cybercity laver eksempelvis ADSL-forbindelser uden fastnettelefon, men kravet burde ganske enkelt være ulovligt).

Effektiv international bekæmpelse af spam ligger også højt på min liste, men den eneste gang man har været tæt på en mulig løsning endte det i en stor licensstrid mellem Microsoft på den ene side og Open Source folket på den anden.

Tilgængelighed i det offentlige rum ville være en stor forbedring. Dækningen af trådløst internet er ikke ret god endnu. Jeg synes at det er mærkeligt at man ikke har gjort noget mere for at der er dækning i eksempelvis tog og andre steder hvor folk venter og/eller arbejder med deres computere.

Et decideret IT-ministerium, som skulle have til formål at sørge for nogle af alle disse forbedringer og som kunne stå for en egentlig offentlig IT-strategi incl. planer for internettet i Danmark. Regeringen snakker lidt i øst og lidt i vest og der mangler en klar strategi for hvad man vil (oppositionen er ikke bedre). Det kunne man gøre langt bedre.
Avatar billede webmaster-patrick Nybegynder
04. juni 2005 - 20:29 #4
At det er muligt at tyv stjæle fra andre hjemmeside, og indsætte det på ens egen.

En 100% effektiv kopispærring skal være tilgængelig.
Avatar billede triple-x Nybegynder
05. juni 2005 - 01:35 #5
måske en anelse langt ude, men et opdelt internet, et internet for private og et internet for firmaer, det ville give et væsentligt mere pålideligt internet, evt at man skulle være momsregget for at komme ind på firma internettet.

Håber du forstår.
Avatar billede henrikgn Nybegynder
05. juni 2005 - 14:37 #6
Forslag til forbedring: Væk med alt betalings-porno... det skal selvfølgelig være gratis!!! ;-)
Avatar billede burningice Nybegynder
05. juni 2005 - 15:32 #7
triple-x>> hvad skulle det så bruges til? Hvad skulle firma'erne kunne gøre på "firma-internettet", som private ikke kan gøre på "det private internet"?
Avatar billede burningice Nybegynder
05. juni 2005 - 15:37 #8
mine forslag til forbedringer:

Global udbredelse af IPv6
Opfinde en ny mail-protokol og få den udbredt
Gøre det til en offentlig opgave at alle har mulighed for at komme på internettet alle steder fra, evt. en ordning som TV-Licens.
Gøre det muligt at stille folk til ansvar for at have usikkert maskineri koblet på internettet.
Avatar billede roenving Novice
28. juli 2005 - 19:02 #9
... måske lige en reminder til dette, som stammer fra den mail-løse periode !-)