Avatar billede izemate Nybegynder
04. juni 2005 - 15:43 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

MAC Dock til fedora ?

Hejsa. Jeg leder efter den mac docks menu som ligger i bunden.

Jeg har ledt med google og fundet lidt forskelligt men jeg fatter hat af linux.

Så søger en som kender en dock menu som passer til Fedora og som kan fortælle præcis hvordan det skal installeres..

på forhånd tak

<\\izemate
Avatar billede izemate Nybegynder
04. juni 2005 - 15:44 #1
Skal måske siges jeg kører med Gnome.
Avatar billede lassebm Nybegynder
04. juni 2005 - 22:27 #2
Dock ? Jeg tror ikke jeg er med på hvad du mener....

gnome.. er det mon gdesklets du leder efter ?
Avatar billede izemate Nybegynder
05. juni 2005 - 08:52 #3
En Dock menu er den menu du finder i bunden på en mac. Den består af en række iconer og når man kører musen hen over bliver iconerne store.
Avatar billede izemate Nybegynder
05. juni 2005 - 08:55 #4
Avatar billede lassebm Nybegynder
05. juni 2005 - 23:06 #5
Yeps.. Det er gdesklets! :)
http://gdesklets.gnomedesktop.org/

Jeg mener bestemt at den hedder "starterbar" den du leder efter. (altså en del af gdesklets)
http://gdesklets.gnomedesktop.org/categories.php?func=gd_show_app&gd_app_id=210
Avatar billede izemate Nybegynder
06. juni 2005 - 15:06 #6
okay fint. nu har jeg downloadet det.. Hvordan installere man den så :-).. der står noget med at den ikke behøves at installeres, men bare skal startes op sammen med maskinen eller sådan noget..

Hvis du lige kunne skrive en newbie guide til hvordan man gør ville det være perfekt.

<\\izemate
Avatar billede lassebm Nybegynder
06. juni 2005 - 22:39 #7
Hm. Kan sgu ikke husker om det skal installeres, det mener jeg det skal..
Eller selve starterbar skal ikke, men gdesklets skal. Så hvis du ikke har gjort det må du hellere lige gøre det :)
Der ligger sikkert en RPM til redhat på deres hjemmeside du kan bruge..

Derefter så prøv.

gdesklets <dentingduvilstarte> eks.
gdesklets displays/starterbar.
Avatar billede usr187 Nybegynder
10. juni 2005 - 16:42 #8
for at kunne bruge "desklet-starterbar", skal du installere følgende:

- gdesklets-core
- gnome-python
- pyorbit
- desklet-starterbar

Herefter skal du:

1. Start gdesklets daemon'en ved at skrive "gdesklets" i terminalen.
2. Højreklik på systray ikonet i panelet og vælg "manage desklets".
3. Vælg den kategori, som starterbar hører under og marker starterbar.
5. Klik på fanebladet "File" og vælg "run selected desklet".

Så skulle det gerne virke ;-)
Avatar billede lassebm Nybegynder
16. august 2005 - 13:51 #9
lukketid ?
Avatar billede izemate Nybegynder
16. august 2005 - 16:35 #10
lyder som en god idé.. fik det aldrig til at virke. men tak for hjælpen anyway!

forsat god dag.

<\\izemate
Avatar billede lassebm Nybegynder
16. august 2005 - 17:37 #11
Hm. Det burde ellers ikke være så svært igen.