Avatar billede britta Nybegynder
05. april 2001 - 11:45 Der er 14 kommentarer

oversigt over en virksomheds organisation

Hvilket program vil det være mest hensigtsmæssigt at anvende, hvis du skal lave en oversigt over en virksomheds organisation? Regneark eller præsentationsprogram?

Avatar billede sorensfar Nybegynder
05. april 2001 - 11:58 #1
Personligt ville jeg nok anvende Word. Hvis man åbner værktøjslinien Tegning får man en lang række såkaldte Autofigurer, lige til at sætte ind i et organisationsdiagram. Normalt ville jeg så nøjes med at anvende Tekstboks, hvor du får både en kasse OG mulighed for at skrive i den på en gang. Den samme værktøjslinie findes i Excel, men det giver et bedre overblik med Word, da du hele tiden kan følge med i, hvordan det tager sig ud på siden. Det skal jo formentlig kopieres bagefter. :-)
Avatar billede sorensfar Nybegynder
05. april 2001 - 12:00 #2
Det tager lige 5 min at finde ud af, hvordan man laver streger og giver dem forskellige tykkelser og forsyner dem pile i enderne, men det er det værd.
05. april 2001 - 12:07 #3
Jeg er helt uenig med Søren og han far. Word har problemet med sidestørrelsen - i Excel kan du udvide så meget du vil, og det vil være nemmere at overskue.
Klart at jeg vil lavet det i excel, hvis jeg ikke er tilfreds med cellernes størrelse og bevægelse, så kunne jeg måske finde på at bruge Excel\'s eget organisationsprogram (det kan vist også bruges fra Word !) Virker fint i Excel2000.
Indsæt / Objekt
Find \"MS Organisationsdiagram 2.0\" på listen og indsæt det.
Her kan du tilføje ekstra bokse, niveauer og meget mere - ganske OK program.
Avatar billede britta Nybegynder
05. april 2001 - 12:12 #4
Jeg vil ikke anvende et tekstbehandlingsprogram, men enten regneark eller præsentationsprogram, men kan ikke helt overskue fordele og ulemper ved at anvende henholdsvis det ene eller andet.
05. april 2001 - 12:14 #5
britta - et præsentationsprogram som f.eks. PowerPoint kan også bruges.
Hvilket program er du bedst til ?
Avatar billede spine Nybegynder
05. april 2001 - 12:43 #6
Power point er kanon til at lave organisationsprogrammer.....ellers findes der også en række programmer, som udelukkende er lavet til formålet, et af de bedre er chartist, som jeg gerne sender til dig på mail, det fylder kun 548kb, det er vildt nemt at bruge, og fungerer fint. Vi har i vores virksomhed brugt det med succes.
Avatar billede chimera Nybegynder
05. april 2001 - 14:44 #7
Du skal så klart bruge Visio
05. april 2001 - 14:49 #8
Visio er et ok valg, hvis man har det !!!!
Avatar billede chimera Nybegynder
05. april 2001 - 14:59 #9
Vil man ha det???
18. april 2001 - 20:37 #10
Hjalp det Britta ?
05. maj 2001 - 00:42 #11
britta - du må godt lukke spørgsmålet, jeg går udfra, at du har fået det løst, når du ikke kommenterer yderligere, så accepter et eller flere svar.
17. juni 2001 - 14:17 #12
britta - luke spørgsmålet ved at accepterer et eller flere svar.
17. december 2001 - 02:30 #13
hallo ?
17. januar 2002 - 14:52 #14
hallo ?