Avatar billede nekkos Nybegynder
03. juni 2005 - 17:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Deling mellem to computere

Hej alle.

Jeg har to computere i netværk. Fra routeren til switch og de 2 computere i switchen.
Den ene computer skal der ikke logges på, den anden skal logges på som administrator.
Netværket virker også fint nok, Der er deling på og delt printer.
Det jeg så har brug for er at kunne dele mappen "programmer", og den er åbenbart låst uanset, begge veje.
Jeg har på begge computere installeret ipx protokol. Begge computere kører med win xp firewall.
Er det ikke muligt at få fuld (ubegrænset) deling mellem de 2 computere ?.

Nekkos
Avatar billede mcaspersen Nybegynder
03. juni 2005 - 19:47 #1
Hej Nekkos, Windows XP tillader ikke at du deler c:\programmer, så du bør oprette en anden mappe med det formål at dele dine data, f.eks. c:\data. Der er ingen grund til at installere IPX med mindre du har spil eller andet der krævet det.
Avatar billede mcaspersen Nybegynder
03. juni 2005 - 19:51 #2
Du kan dele drev c:\ og på denne måde få adgang til alle filer
Avatar billede nekkos Nybegynder
04. juni 2005 - 18:59 #3
Nu er jeg snart træt af det. Jeg har lige fået et andet problem.
Windows er gået ned i den ene computer med en : korrupt or missing c:\windows\system32\config\system

Jeg vender lige tilbage når jeg har fikset det. Jeg skulle helt ikke have slettet netop det drev.
Jeg opretter et spørgsmål om det i en anden kategori
Avatar billede nekkos Nybegynder
07. juni 2005 - 18:45 #4
Hvis jeg deler drev c: har jeg stadig ikke adgang til program mappen ?
Avatar billede mcaspersen Nybegynder
22. juni 2005 - 20:44 #5
Det virker fint hos mig, jeg har 2 Windows XP Pro. på samme net, prøv følgende:
I din stifinder vælg funktioner -> mappeindstillinger, vælg fanebladet Vis, fjern flueben fra "Brug enkel fildeling", klik ok. sørg for at dele mappen f.eks c: eller c:\programmer

Fra den anden PC, skriv i din browser eller stifinder stien til den anden pc f.eks. \\nekkospc og tryk enter. En login boks popper op, her logger du ind med det brugernavn/kode som den anden PC har (nekkospc)

/mcaspersen