Avatar billede jih Nybegynder
03. juni 2005 - 16:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

hjælp! har virus

hey.. min bror har virus på sin computer.. Panda Antivirus finder ingenting, men baggrundsfarven på skærmen bliver sort og der kommer en iframe i midten af skærmen, hvor der står at han har virus.. hvis du højreklikker og vælger egenskaber, står der bare at filen hedder screen.htm og ligger i "C:\Windows\".. Er der nogen der kender til dette..? Der er også et ukendt program der kører i processlinien, som bliver ved med at poppe en besked op der siger noget med at han har virus og kan fjerne det ved at bruge AntiVirus Gold..? Har aldrig hørt om dette program, så det er ikke noget vi har liggende... "Virus"en blokerer også én enkelt hjemmeside..
Avatar billede arlet Juniormester
03. juni 2005 - 17:22 #1
Prøv først dette:
Klik start | indstillinger | kontrolpanel | skærm.
Klik fanebladet skrivebord.
Klik knappen tilpas skrivebordet.
Klik fanebladet web.
Hvis der står nogen websider i den hvide boks, så marker dem og klik slet.
Klik ok
Vælg nu en anden baggrund og klik anvend og ok.

Virker det??
Avatar billede tpd Nybegynder
03. juni 2005 - 18:39 #2
Arlet nej det gør det ikke
den får den sorte baggrund til at forsvinde ja!
Men ikke selve programmet som ligger nede i start menuen ovre ved alle de andre ikoner!
Avatar billede tnybo Nybegynder
04. juni 2005 - 16:06 #3
Prøv disse fire programmer (ja, alle fire!):

Spybot - Search and Destroy
Ad-Aware SE Personal
a-squared
CCleaner

Tilsammen burde de kunne finde og slette stort set alt det skidt, der kan være i Windows og som et antivirusprogram ikke kan ordne. Og hvilken browser bruger I? Hvis det er Internet Explorer, vil det nok være en ide at skifte.
Avatar billede jih Nybegynder
06. juni 2005 - 23:03 #4
vi bruger Avant Browser... men prøver lige at se igennem de programmer...
Avatar billede jih Nybegynder
15. juni 2005 - 02:59 #5
tnybo.. undskyld det meget sene svar.. men min bror har næsten ikke været hjemme på det sidste, og jeg må ikke checke hans computer når han ikke er der.. *GG*... nå .. men .. S&D og Ad-Aware havde vi i forvejen - fandt intet.. de andre to ville heller ikke finde noget.. i hvert fald ikke det, problemet var.. jeg har dog snuset mig frem til at filen hedder hookdump.exe og ligger i system32 mappen.. det er programmet der gør at baggrunden ("du har virus" beskeden) kommer frem hver gang computeren starter op.. og fandt også ud af at pmzaqon.exe (eller noget lignende) som lå i samme mappe, var det lille program i SysTray der poppede en besked om at der var virus op hele tiden... nu har jeg fjernet de 2 programmer, så får vi at se om det hjalp på det..
Avatar billede jih Nybegynder
23. juli 2005 - 19:30 #6
tnybo - endnu en gang undskyld for det meget sene svar .. jeg har været rimelig meget væk fra computeren .. men ja, det hjalp .. problemet er løst.. tak for hjælpen.. :-)