Avatar billede arne_v Ekspert
03. juni 2005 - 12:41 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

tonen på Eksperten

Det kan godt være at bølgerne somme tider går højt
på Eksperten.

Temmeligt personlige angreb i tråde, ditto i karma
tildelinger.

Men der er tilsyneladende værre steder.

Læs http://www.computerworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArticleID=28449
Avatar billede peet49 Nybegynder
03. juni 2005 - 12:55 #1
Så det i tv-avisen her til morgen-der er heldigvis stor forskel på eksperten.dk og arto.dk, var det ikke sådan, ville jeg ikke skrive denne kommentar.
Avatar billede fcs Novice
03. juni 2005 - 13:14 #2
Heldigvis er vi da ikke kommet til fysiske tæskehold endnu, men verbale tæskehold findes der faktisk herinde. Der findes grupperinger og så snart et medlem af en gruppering føler sig snydt eller stødt på muffen, ja så dukker de andre fra grupperingen op med støtte-karma og positive bemærkninger i det pågældende spørgsmål til vennen. Samtidig ryger der lige et par finker af panden til den eller de der formastede sig til at fornærme et gruppemedlem. Jeg synes at det er voldsomt demotiverende når "voksne" mennesker ikke kan opføre sig modent, men sådan er eksperten nu engang blevet. Lad os håbe at udviklingen stopper og ikke fortsætter i den forkerte retning.

Så i mine øjne har vi altså tæskehold herinde - de er dog heldigvis "kun" af verbal karakter..... Endnu.....

Hygge og god weekend til alle. Gå ud i verden og vær et menneske. Gør noget godt for en anden. Vær rar mod en som ikke venter det og husk at sig hvor glad det gør dig hvis andre er rare ved dig.

FCS/Peter

P.S.: Hvis nogen føler sig trådt for nær af det jeg har skrevet, så kom bare med jeres tæskehold - jeg vil meget gerne forsvare mig med rare ord og gode gerninger. Hvis det ikke hjælper, så må jeg jo samle mine venner og sammen gøre noget...... tage ud at bade for eksempel.... ;o)
Avatar billede resten Nybegynder
03. juni 2005 - 16:34 #3
fcs--> Bedre indlæg kunne ikke skrives/formuleres i dennne debat ;)

ps: iknow what you mean :)
Avatar billede huset Praktikant
03. juni 2005 - 17:54 #4
Fcs> Godt indlæg, og min karma er vist et godt eksemble :D

PS..Er frisk på en dukkert, men vandet skal lige over frysepunktet_hehe
Avatar billede boxer Nybegynder
06. juni 2005 - 09:46 #5
Arne_v > Ja, det er jo lidt sørgeligt at man skal trøste sig med at der findes værre steder end E når bølgerne går højt herinde.

fcs > Godt indlæg og kloge ord - respekt for det. Men jeg mener ikke du har helt ret. Du markerer godt nok ordet VOKSNE med anførselstegn så jeg kan have misforstået betydningen. Nu skal vi finde en definition på det at være voksen. For mig har det bestemt ikke noget med alder at gøre. Det har noget at gøre med hvordan man opfører sig. Der er det at jeg mener at de personer langt fra er voksne, netop fordi de ikke har et "clue" om hvordan man skal opføre sig og tiltale andre mennesker.

Jeg har set en del tråde hvor et spørgsmål ender i en diskussion om hvem der er klogest. Spørger for ikke den opmærksomhed som det rent faktisk kunne forventes at han/hun skulle have, men istedet begynder bølgerne at gå meget højt.
Det sjove ved er - hvis man kan sige det er sjovt - at det meget ofte er en bestemt person der deltager og er skyld i at dette sker. Personen har mange anmeldelser på bagen, men desværre bliver der kun givet advarsler fra E's side. Også selvom det gælder direkte ulovligheder som henvisninger til crack's osv.

Det korte af det lange er at vi selv er med til at skabe det "samfund" vi optræder i. Jeg tror IKKE at dårlige karmaer er med til at få disse personer til at opføre sig bedre - tværtimod. Der er uden tvivl et problem der skal løses. Forestil Jer at I logger ind på E for første gang fordi i desperat har brug for noget Eksperthjælp. Hvordan mon det bliver opfattet når der så er en flok drengerøve, uden nogen form for dannelse, der ikke gider svare på spørgsmålet, men hellere vil give drag i nakken til dem der forsøger at hjælpe?

Som det ofte er sagt før, mangler vi hjælp fra coadmins side. 3 anmeldelser for dårlig og bevisligt opførsel burde føre til deaktivering.
Avatar billede boxer Nybegynder
06. juni 2005 - 09:49 #6
Beklager, men der er nogen der har stjålet min stavepind :o)
Avatar billede fcs Novice
06. juni 2005 - 13:31 #7
Boxer>> Enig i din definition af voksne ;o)

Du henviser til en person der linker til cracks, etc. Smid en anmeldelse med links til de relevante spørgsmål, så kigger vi på det endnu en gang.

Du har helt ret i at vi selv skaber det samfund vi lever i - ingen tvivl om det. Om karma kan rette op på det ved jeg ikke. Karma er et håb om at folk kan tage lidt kritik og derefter rette sig ind. Jeg mener derfor at karma grundlæggende er en god ide. Dog er der mange som ikke kan håndtere kritik og dermed bliver karma til diskution om hvem der har ret og ikke til konstruktive retningslinier som kan hjælpe en bruger som måske er kommet afsted med at lave en bommert. Så længe folk ikke er villige til at give og tage karma/kritik i en konstruktiv ånd, ja så er der ikke det store at gøre.....

Hygge

FCS
Avatar billede boxer Nybegynder
06. juni 2005 - 15:08 #8
fcs> Så vidt jeg husker er det omtalte spørgsmål blevet lukket. Jeg har ikke selv deltaget i det og vil derfor have svært ved at finde det. Men jeg vender selvfølgelig tilbage hvis jeg ser det igen.

Jeg kan sagtens forstå dit syn på karmaen. Diskutioner omkring dette har vi vist haft nok af på E :o) Så jeg vil lade det blive ved dette.

Pas nu på krabberne - de napper hårdt på denne af året. Svøm ikke for langt ud og spis ikke lige inden du bader ;o)
Avatar billede freeagent Nybegynder
06. juni 2005 - 23:07 #9
udemaerke

... men vi ved hvor I bor

... og om 7 minutter star det 7 bumsede teenagere, med langt fedtet haar under baseballcaps, hiphop bukser ned til knaehasserne, tynde playstation-arme og vil gi' jer taesk ... de kan blot ikke bevaege armene mere en 30 grader fra kroppen, saa forvent ikke blaa maerker over knaehoejde...

skraemmende!
/freeagent
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juni 2005 - 12:32 #10
jeg lukker