Avatar billede symtech Nybegynder
03. juni 2005 - 12:21 Der er 7 kommentarer

Opdatering af Cisco 1712

Jeg har en gammel 1712, som jeg gerne vil have opdaeret, er der ikke en der ved hvor det kan findes, det ser ud til man skal være Cisco mand for at kunne findet det.
Jeg er både ude efter IOS og FW.
Avatar billede svindler Nybegynder
03. juni 2005 - 12:30 #1
Opdatering af sw er IKKE gratis, med mindre du har en service aftale, der inkluderer opgraderinger. I visse tilfælde kan det lade sig gøre at få dem opdateret, hvis der er en væsentlig sikkerhedsbug. I så tilfælde skal du have fat i din forhandler, men du kan ikke få et andet featureset end det eksisterende på den måde.
Avatar billede symtech Nybegynder
03. juni 2005 - 12:35 #2
Hmmm, skidt...
er der ikke noget men kan gøre?
Avatar billede svindler Nybegynder
23. juni 2005 - 09:00 #3
Hvilken version kører den nu? Så kan jeg prøve at se, om der ligger en security advisory, der berettiger dig til en gratis opdatering.
Avatar billede mothail Nybegynder
24. august 2005 - 15:06 #4
Svindler > Hvor ser man sådan noget henne?
Avatar billede svindler Nybegynder
25. august 2005 - 15:56 #5
Du skal logge ind på routeren og skrive "show version". Så bare paste outputtet her, så skal jeg nok læse det (og forklare).
Jeg vil dog lige sige, at en opgradering af en router IKKE er det første du skal kaste dig ud i, hvis du ikke har bare et minimalt kendskab til Cisco IOS.
Avatar billede mothail Nybegynder
25. august 2005 - 16:01 #6
Svindler > Jeg har selv den nyeste version af IOS som min router kan trække. ;)
Dog overvejer jeg at skaffe nogle flere ældre routere til at styrke mig på IOS..
Så hvis du havde et link man kunne tjekke det på, ville det være optimalt ;)
Avatar billede svindler Nybegynder
25. august 2005 - 16:07 #7
Du skal ind og støve advisories igennem. Engang imellem er der advisories, hvor Cisco ikke vil lave en fix til den gamle software, men hellere vil give en gratis opgradering (som regel til den lavest mulige, hvor fejlen er rettet).
http://www.cisco.com/en/US/products/products_security_advisories_listing.html

Rettelserne skal normalt stadig udleveres gennem en forhandler.