Avatar billede laz Nybegynder
03. juni 2005 - 06:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Førstørre billede, UDEN anti-aliase, for at bibeholde pixeleffekt

Hej

Jeg har lavet et lille billede, 120x120 px og vil gerne forsørre det op, men bibeholde pixel-effekten.

det er ikke bare at sætte opløsningen ned, vil gerne forstørre det så det der før var een pixel bliver 2x2 pixels i een og samme farve, hvis i forstår? :)

Kan jeg slå anti-aliased fra, i freetransform? eller hvordan gør jeg det nemmest?

/LAZ
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
03. juni 2005 - 07:11 #1
Prøv med:
Image -> Image size (eller evt. Canvas size)
Avatar billede doggy82 Praktikant
03. juni 2005 - 08:12 #2
Image -> Image Size
Sæt Resample Image til "Nearest Neighbor"

Eller:
Edit -> Preferences -> General
Sæt Interpolation til "Nearest Neighbor"
Avatar billede laz Nybegynder
03. juni 2005 - 08:40 #3
takker :)
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
07. juni 2005 - 12:54 #4
Vis billedet i photoshop, ved 200%. Sådan vil du have at det skal se ud, ikke?

Tryk på PrtScr, lav et nyt billede og vælg Paste (Ctrl + V)

Beskær billedet og voila!