Avatar billede ck23 Nybegynder
02. juni 2005 - 23:36 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke slette AVI fil!

Hej jeg har en avi fil liggende på min computer, og jeg kan ikke slette, den lige meget hvad jeg forsøger. Har aldrig haft problemet før med nogen som helst filer. Er der nogen der har en løsning på hvordan jeg kan få den væk............

Den melder fejl hver gang jeg forsøger, og skriver noget med at et andet program eller person kan bruge filen, men jeg har prøvet at lukke alle de programmer jeg har igang og det hjælper heller ikke!
Avatar billede silversand.dk Nybegynder
02. juni 2005 - 23:50 #1
Hvilket OS bruger du?
Jeg har haft det poblem mane gange med WinP.

Prøv ar gå i fejlikret tilstand og slet den der.
Avatar billede sungdk Nybegynder
03. juni 2005 - 00:16 #2
http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#dr.delete

Dette program kan fjerne filen... 100%
Avatar billede ravn1 Nybegynder
03. juni 2005 - 00:16 #3
En nemmere løsning er at gå op i vis og Fravælg Thumbnails. Når det er gjort så trykker du CTRL+ALT+DEL og lukker Explorer.exe. Så bliver alle dine fil vinduer(samt skrivebord og start menu lukke) og du står bare i Task Manager, så vælger du Kør/Run og skriver EXPLORER, så starter den igen.
Herefter kan du slette filen.
Fejlen sker ofte pga at filerne bliver vist som thumbnails og måske indeholder fejl(ikke færdigt downloadede fx). Så står Explorer.exe og kører hele filen igennem for at lave den skide thumbnail ikon billede der. Rimeligt dumt egentlig :)

Alterativt - hvis du ka finde ud af at bruge DOS promt, er at lukke EXPLORER.EXE som jeg skrev, og så vælge DOS promten og slette filen derfra.
Avatar billede sungdk Nybegynder
03. juni 2005 - 00:21 #4
Altså Dr. Delete...
Avatar billede screem_brille Novice
03. juni 2005 - 00:22 #5
ravn1 XP har ingen dos prompt
Avatar billede gammelhat Nybegynder
03. juni 2005 - 00:24 #6
screem_brille, mon ikke alle godt ved, at han mener kommando-prompten?
Avatar billede gammelhat Nybegynder
03. juni 2005 - 00:27 #7
kør>command.com

citat: "Microsoft(R) Windows DOS"

Ikke 'rigtig' DOS, men Windows skriver selv ordet: DOS

-- slut med spam herfra :)
Avatar billede ravn1 Nybegynder
03. juni 2005 - 00:28 #8
ja ok, Kommando Prompten, CMD om du vil ;)
Avatar billede shb Nybegynder
03. juni 2005 - 07:38 #10
der er en fejl i windows xp, der gør at ukomplette avi filer kan lede explorer til dos (denial of service) tilstand.
jeg har et fix til dette, mener pt. på arbejde, og fixet ligger hjemme, så hvis andre gider poste det ville ck23 formenligt blive glad :D
Avatar billede shb Nybegynder
03. juni 2005 - 07:41 #11
det er vist fordi explorer prøver at lave det lille vindue til venstre i mappen, hvor man kan se "detaljer" om filmen (størrelse, dato og et bilede fra filmen).
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
03. juni 2005 - 07:47 #12
- Stil dig i mappen hvor filen ligger
- Højreklik -> ny -> Tekstdokument -> accepter navnet
- Klik på den nye txt fil, hold ctrl nede og klik derefter på avi-filen
- slet nu begge filer ved tryk på delete
Avatar billede screem_brille Novice
03. juni 2005 - 08:28 #13
Ravn1 aner det ikke, jeg er ikke synsk, mange tror faktisk det er en dos prompt, så nej det ved jeg ikek om han faktisk mener
Avatar billede ravn1 Nybegynder
03. juni 2005 - 10:46 #14
screem_brille->
1) Læs hvem der har kommenteret, det var ikke mig.
2) Se 1) og læs hvad der er skrevet og rettet det "ja ok, Kommando Prompten, CMD om du vil ;)", der er vel ingen grund til at fylde spørgsmålet med ubrugelige kommentarer(som denne desværre også bliver). Selvom du måske ikke er synsk kan du vel godt læse ;)
Avatar billede ck23 Nybegynder
03. juni 2005 - 13:26 #15
Hej tak for de mange svar , har ikke lige prøvet nogen af dem endnu da jeg er på arb. pt, men vælger nok den mest simple. Forstår ikke så meget af de lange forklaringer lige umiddelbart.............. vender tilbage, så snart jeg har prøvet en af mulighederne. På forhånd tak:)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
03. juni 2005 - 14:19 #16
Avatar billede sungdk Nybegynder
03. juni 2005 - 18:45 #17
Vil også sige at Dr. Delete er da klart nemmere end jeres andres "besværlige" guides.

Åben programmet, vælg den fil som ikke vil slettes, og tryk delete og den er væk :D
Avatar billede shb Nybegynder
04. juni 2005 - 07:53 #18
copy/paste til fil.ini og højreklik-> INSTALL

[version]
signature="$Windows NT$"

[DefaultInstall]
DelReg = Reduce.Reg

[Reduce.Reg]
HKLM, "SOFTWARE\Classes\CLSID\{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}\InProcServer32"

Dette skulle rette fejlen efter en genstart :)
Avatar billede shb Nybegynder
04. juni 2005 - 07:54 #19
fejlen ligger i shmedia.dll som loades når du vælger filen
-tisvejr?
Avatar billede ck23 Nybegynder
04. juni 2005 - 20:48 #20
Dr delete tog den, og det var en meget nem løsning tak for hjælpen.............
Avatar billede sungdk Nybegynder
05. juni 2005 - 12:17 #21
np :D