Avatar billede idefix10 Nybegynder
02. juni 2005 - 20:58 Der er 9 kommentarer

Windows XP Pro

Hej med Jer
Jeg har en maskine hvor der er installeret Windows XP Pro på og der har jeg lige lavet en Ghost af hardisken (12GB) og ført den over på en anden hardisk (30GB) og har startet op den nye HD uden problemer andet end at der ikke er mere end 12GB kapacitet på Harddisken. under Computeradministration kan jeg se at der ligger 18GB som ikke er aktiveret :-( Hvordan får jeg dem aktiveret så den nye HD under C-drev er på ialt 30GB ?

Hilsen Idefix
Avatar billede jokkejensen Novice
02. juni 2005 - 21:01 #1
du blivernok nød til at oprette en partition ved siden af (altså et D:), med mindre du har mulighed for at bruge partition magic eller noget lignende..
Avatar billede screem_brille Novice
02. juni 2005 - 21:04 #2
du har valgt at lave en ghost af disk til disk og ikke partion til partion (derfor er den kun på de 12GB nu)
Avatar billede idefix10 Nybegynder
02. juni 2005 - 21:11 #3
Hej Screem
Skulle jeg bare lave partion til partion så skulle det virke ?. Kan jeg så ligge det direkte over på den nye disk og beholde størrelsen på den nye disk ? og starte op på den ?
Avatar billede idefix10 Nybegynder
04. juni 2005 - 09:30 #4
Hej igen :-) Nu har jeg kørt en Ghost igen og lavet den som partion til partion. Ghost spurgte til sidst om jeg ville reset computer men det svarede jeg nej til, var det forkert ?. Computeren fryser under indlæsning af Windows og stopper der hvor der blå skærm med Windows iconet på. Hvad har jeg gjort forkert ? skal jeg prøve at køre en ny Ghost ?
Avatar billede jan1954dk Nybegynder
10. juni 2005 - 16:10 #5
Hej idefix10! har du husket at sætte den harddisk op som slave, det er måske det du bare mangler.
Avatar billede screem_brille Novice
29. juli 2005 - 00:58 #6
noget feedback ?
Avatar billede idefix10 Nybegynder
29. juli 2005 - 10:08 #7
Hej
Jeg fik det ikke til at virke, jeg kunne ikke få hardiskens rette størrelse frem, så jeg kørte en F-disk og læste maskinen om på ny :-(.
Der var efter jeg prøvede det andet Partion til Partion kunne jeg få gang i HD en men der var stadig det problem med størrelsen på HD en at den ikke var tilgængelig og det kunne jeg ikke få til at virke, så den blev læst om.
Avatar billede screem_brille Novice
29. juli 2005 - 10:11 #8
ok, men husk at luk spørgsmålet ;)
Avatar billede screem_brille Novice
23. september 2005 - 03:22 #9
Kunne man måske forvente noget feedback ?