Avatar billede jukhs Nybegynder
02. juni 2005 - 13:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

1: Hente filnavn(og sti) til fx textbox 2: Autonummerer fil

Jeg har lavet en form, til at gemme filer i excel. Det er lavet således at brugeren skal udfylde en række textboxe (comboboxe), der så sammensættes til placering óg navn til fil.

1: Er det muligt at indlæse "modsat" når filen åbnes, således at de respektive boxe fyldes med de værdier filen før blev gemt med?

2: Er det muligt at få excel til at nummererer filer automatisk inden de gemmes??
Avatar billede martin_moth Mester
02. juni 2005 - 15:50 #1
Er det VB6 eller VBA til Excel?
Avatar billede martin_moth Mester
02. juni 2005 - 15:52 #2
Og prøv at forklar 1) lidt bedre...
Avatar billede jukhs Nybegynder
02. juni 2005 - 19:20 #3
Det er VBA
1: Formen indeholder nogle textbokse og comboxe
I disse vælges sti og filnavn. Stien oprettes noget uelegant i flere omgange med mkdir. Og gemmes ved sammensætning af texkbox og combo værdier (textbox.value & "\" & combobox.value osv)
Min ide er så at "gå den anden vej", hvis en eksisterende fil åbnes ville jeg gerne ha læst de tilsvarende værdier ind i text og comboboxe.
Avatar billede jukhs Nybegynder
13. juni 2005 - 08:15 #4
Lukker...