Avatar billede carstenkruse Nybegynder
02. juni 2005 - 12:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

mere end 4 drev på én pc?

Hey!

Jeg har to harddiske, et dvd-drev og en brænder monteret i min pc.

Nu kommer problemet så: Jeg har lige fået en ny DVD-brænder.
Ups tænker man så, for så vidt jeg ved, så kan man kun have 4 af den slags enheder i en pc. Der er plads nok til den i computeren, men den kan vel ikke virke, hvis jeg sætter den til?

Nogen der kender en måde, hvorpå jeg kan sætte min nye DVD-brænder i uden at blive nødt til at tage et af de andre drev ud?

mch Carsten
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
02. juni 2005 - 12:21 #1
Du kan købe en ekstra IDE-controller, så kan du have optil
8 IDE enheder i din maskine.
Avatar billede bennyn Nybegynder
02. juni 2005 - 12:22 #2
Hej Carsten

begrænsningen ligger i antallet af IDE kanaler.. Der er normalt 4 i en pc som du selv kommer frem til..

For at løse dette problem, kan du købe en IDE controller, som skal sættes i et PCI slot i din pc
Avatar billede carstenkruse Nybegynder
02. juni 2005 - 12:25 #3
Og det kan bundkortet godt klare?
Altså, så finder den bare 5 drev, lige når jeg starter computeren, i stedet for 4?
Avatar billede bennyn Nybegynder
02. juni 2005 - 12:25 #4
Avatar billede bennyn Nybegynder
02. juni 2005 - 12:26 #5
Du skal Installere dette kort, og kortet kan så klare 4 enheder mere.. De får så bare nogle nye drevbogstaver
Avatar billede Hald Praktikant
02. juni 2005 - 12:29 #6
tillad mig at stille disse situationer op...

du vil kopiere fra harddisk til brænderen... du bruger DVD brænderen til at brænde med på normale cd'er

du vil kopiere fra cd til cd, du bruger DVD drevet over til DVD brænderen.

du vil kopiere en DVD, igen fra DVD drev til DVD brænder.

Seriøst du får aldrig brug for din normale brænder igen, hvad vil du med den?

undskyld hvis jeg ikke svarer på dit spørgsmål, men jeg har nemlig et bundkort der kan håndtere 8 enheder, og så stod jeg med en masse drev, men der må man lige hive sig selv i nakken og spørge hvad man vil med dem...

Håber jeg har kastet lidt lys på et mørkt sted.. ;-)
Avatar billede peet49 Nybegynder
02. juni 2005 - 13:11 #7
Det letteste er, at skifte cdbrænder ud med dvdbrænder.
Avatar billede Hald Praktikant
02. juni 2005 - 14:39 #8
(det var også det jeg prøvede at sige, hehe)