Avatar billede ly Nybegynder
02. juni 2005 - 11:28 Der er 5 kommentarer

Kopi af et ark med grafer medfører forkerte labels

Hej

Jeg har lavet en makro som kopierer et ark fra et regneark til et andet. Arket der bliver kopieret indeholder nogle grafer. Mit problem er, at når kopieringen sker gennem makroen, ændres grafernes "labels" så der bare står 1, 2, 3, 4, i stedet for et navn (som der gør i det ark jeg kopiere).

Er der nogen der kan gennemskue hvad der går galt? Er det noget med nogle referencer? Når jeg tjekker grafernes kildedata efter at have kopieret arket henviser disse stadig korrekt ??

Håber på hjælp

/LY
Avatar billede b_hansen Novice
02. juni 2005 - 12:35 #1
Prøv at undersøge, om er referencer til de labels i grafen, du kopierer fra. Det kan du se ved at højreklikke på grafen og bagefter vælge Kildedata. Hvis der er cellereferencer i "Navn" har du forklaringen.
Avatar billede ly Nybegynder
02. juni 2005 - 13:04 #2
Ok, det virkede meget fornuftigt - så i stedet for en reference i "navn" skrev jeg bare et navn. Så burde labels ikke blive ændret under kopiering. Men JO, det gør de sgu stadig. Når jeg har kørt makroen hedder grafernes labels (1, 2, 3, 4, 5, og 6) tiltrods for at der, når jeg kigger i kildedata, står ="navn" i feltet "navn".

Virkeligt frustrerende - har I nogle former for hjælp?

/LY
Avatar billede b_hansen Novice
03. juni 2005 - 08:21 #3
Nu er jeg ikke den store makrohaj, men det måske du skulle vise din makro
Avatar billede ly Nybegynder
03. juni 2005 - 08:39 #4
Ok, her er makroen:

    ChDir "M:\Masterfoods\2005\Konkurrentovervågning\DK"
    Workbooks.Open Filename:= _
        "M:\Masterfoods\2005\Konkurrentovervågning\DK\DK konkurrentovervågning.xls"
    Sheets("Timing - Snackfood").Select
    ChDir "M:\Masterfoods\2005\Konkurrentovervågning"
    Workbooks.Open Filename:= _
        "M:\Masterfoods\2005\Konkurrentovervågning\Snackfood.xls"
    Windows("DK konkurrentovervågning.xls").Activate
    Sheets("Timing - Snackfood").Select
    Sheets("Timing - Snackfood").Copy Before:=Workbooks("Snackfood.xls").Sheets(1 _
        )
    ActiveWorkbook.Colors = Workbooks("DK konkurrentovervågning.xls").Colors
    Sheets("Timing - Snackfood").Select
    Sheets("Timing - Snackfood").Name = "Timing DK"
    Windows("DK konkurrentovervågning.xls").Activate
    Windows("Makro.xls").Activate
    Windows("DK konkurrentovervågning.xls").Activate
    ActiveWindow.Close
Avatar billede b_hansen Novice
06. juni 2005 - 08:41 #5
jeg bliver nødt til at melde pas.......