Avatar billede playcs Nybegynder
02. juni 2005 - 11:09 Der er 4 kommentarer

Finde sprog i Windows

Hey allesammen,

Jeg skal lave et lille BATCH-script som executer én fil hvis sproget på windows-maskinen er engelsk, og som executer en anden fil hvis sproget er på dansk.

Så er det jo klart at jeg skal bruge nogle IF-funktioner. Men hvordan finder jeg ud af hvilket sprog den unikke computer har? Kan man trække den info ud fra et simpelt BATCH-script?

Det ku jo være rart hvis man f.eks. bare kunne skrive "IF WIN_LAN=DK call blah.bat" osv. osv. men så nemt er det ikke lige.. :) Hjælp!

PlayCS
Avatar billede ksoren Nybegynder
02. juni 2005 - 11:32 #1
Du kan teste om gruppen administrators eksisterer. På dansk hedder den administratorer

net localgroup administrators >nul 2>nul
if errorlevel 1 goto danish

    echo engelsk
    goto :eof

:danish

    echo dansk
Avatar billede playcs Nybegynder
02. juni 2005 - 11:45 #2
Tak for svaret. Det er en god ide at checke eksistensen af mappen.

Tak.

PlayCs
Avatar billede screem_brille Novice
03. juni 2005 - 08:51 #3
men det holder ikke 100% (hos mig ville ovenstående eksempel fortælle jeg har en UK version, men har samtidig den danske MUI pakke installeret så sproget er først dansk efter brugeren har logget på)
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 02:53 #4
brug for mere hjælp ?