Avatar billede jmc Nybegynder
02. juni 2005 - 10:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

SMS kampagner

Jeg har brug for en ide til hvordan man kunne arbejde med SMS i forhold til at skabe mere traffik på et website. Websitet handler om et produkt som jeg gerne vil skabe mere opmærksomhed omkring.

DR radio siger send en SMS til "p3-d" hvordan kan jeg gøre dette?
Skal man lave aftale med telefonselskabet hvis det er noget med at der trækkes f.eks. en krone for at være med?
Må man det?

Jeg mangler information til hvordan man gør og hvem man kontakter. Evt. hvordan jeg selv kan være omkostningsneutral. Der kan godt være en premie som man vinder ved at sende en SMS.

PS:
Det er mere end at sætte en SMS gateway op, jeg spørger til.
Avatar billede medions Nybegynder
02. juni 2005 - 10:25 #1
Hvis du kontakter coolerhverv.dk så kan de besvare dine spørgsmål hurtigt og præcist...

//>Rune
Avatar billede jmc Nybegynder
02. juni 2005 - 13:21 #2
Det tror jeg ikke, de vil nok helst udføre jobbet selv, eller fakturere nogle konsulenttimer, men ellers tak for tippet.
;o)
Avatar billede kasper.h Nybegynder
02. juni 2005 - 14:47 #3
Det nemmeste og billigste i første omgang er at kontakte en virksomhed der handler med den slags, som f.eks coolsystems, SMS A/S, eller en anden.. Der er flere der tilbyder det. Alternativet, hvis du selv skal lave det, er at du skal have en SMS gateway ud hos hver teleudbyder.
Du skal være opmærksom på, at teleselskaberne tager størstedelen af indtægterne. Jeg ved ikke hvordan det er nu, men da jeg undersøgte det for et par år siden, tog de ca. 70%. Så hvis kunden betaler 1 krone, får du 30 øre.
Avatar billede intenz Novice
03. juni 2005 - 10:08 #4
Jeg har netop sat et sms system op på min side, via acomma.com's system. Teleselskaberne tager 40%, og så går der 50 øre for hver besked der bliver (så vidt jeg husker), og så tager acomma vist også en krone af det.

Det kostede ca. 2500 for at få et "nummer" at sende til. Og så skal du selv sætte det op, hvilket kan være lidt tricky hvis man ikke lige ved hvordan.

Men du får ca. 45-50% af prisen for hver sms der bliver sendt selv, og så snart det er oppe så kører det helt af sig selv.
Avatar billede jmc Nybegynder
03. juni 2005 - 21:21 #5
takker
Avatar billede western-amigo Nybegynder
09. juni 2005 - 12:44 #6
Intenz-> Jeg tror evt. du er blevet fuppet? Hos bl. a. Unwire.dk går kun 25% til teleselskaberne....
Avatar billede mynetwork.dk Nybegynder
22. juni 2005 - 18:43 #7
Nu har jeg snakket lidt med de forskellige selskaber... herunder TGE, Unwire og SMS A/S

SMS A/S
Oprettelse: 5000 kr + moms
intet abm.
Prisen pr. sms er 36 Øre. Altså dem som bliver sendt ud, til brugeren, som svar på at man har modtaget pengene eller hva man nu vil skrive.

TGE
Oprettelse: 4995 + moms
Abm: mindst 800 kr + moms pr måned.
Her er prisen også 36 øre pr sms.

Unwire
Oprettelse: 6000 kr + moms
Abm: 750 kr + moms pr måned

De ting som er gældende for alle disse selskaber er følgende:

Hvis du fx har en service som koster 10 kr. Så bliver de 10 kr fordelt således:
Mindst 25% til teleselskaberne, så er vi nede på 8 kr
25% til moms, så er vi nede på 6 kr.
Prisen for svar sms'en som er sendt ud 36 øre.
Så er vi nede på 5,64. Som så skal deles mellem dig og selskabet.

Unwire tager 20% af de 5,64 og 80% får du.
TGE tager 15% af de 5,64 og 85% får du.
SMS A/S tager 30% af de 5,64 og du får 70%.

Altså i bund og grund, skal du regne med kun at få ca. halvdelen eller lidt under, af det beløb som kunden betaler. Af 10 kr, skal du altså regne med at få ca 4 til 4,50 kr.

Alt i alt, så er SMS A/S efter min opfattelse altså de billigste da man hos dem ikke betaler noget månedligt begyr, dog hvis man ingen opsætning har på sms forretningen, betaler deres udgifter ved at have dig som kunde. Men efter hvad jeg ved så oversigter det aldrig de 7-800 kr som de andre selskaber tager.

Jeg håber at denne forklaring kunne hjælpe :)

Mvh. Dennis Nielsen
Avatar billede jmc Nybegynder
22. juni 2005 - 19:55 #8
takker ;o)
Avatar billede mynetwork.dk Nybegynder
22. juni 2005 - 20:19 #9
selv tak :) Håber du ku bruge det til noget