Avatar billede ulletheman Nybegynder
02. juni 2005 - 08:17 Der er 2 kommentarer

Delte mapper i win 2000 og xp sp2

Jeg har et netværk med 4 pc. 2 pcer har xin xp sp2, 1 pc med xp sp1, 1 pc med win 2000 proff.
Win 2000 deler 2 mapper på netværket.
Der er adgang fra alle pc til mapperne, men de 2 maskiner med sp2 skal have en adgangskode for at kunne se de delte mapper.
Jeg ønsker at oprette en automatisk netværkstilslutning fra pcerne, men den vil ikke tilslutte medmindre jeg manuelt taster adgangskoden.
Er det muligt at fjerneadgangskodenog hvordan?
Skal der oprettes noget på win2000 så de får automatisk adgang?
Avatar billede teh1337 Nybegynder
02. juni 2005 - 08:22 #1
du skal sikre dig at mappen tillader gæste-/guestkontoen og at kontoen er aktiveret.
højreklik på denne computer/my computer -> administrer/manage -> lokale brugere g gruppe/local users and groups -> brugere/users -> dobbeltklik på gæst/guest og væl at den skal sktiveres.
Avatar billede ulletheman Nybegynder
02. juni 2005 - 08:23 #2
Ok , men hvorfor kan xp med sp1 så komme på?