Avatar billede twinsen Nybegynder
05. april 2001 - 08:03 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

NT server og perlscript

Jeg har prøvet at få en guestbook til at køre på en NT server 4.0, med sp 6 og IIS 4.0, og det virker faktisk, men KUN hvis man skriver fra serveren. Hvis man prøver at eksekvere fra en anden pc, så bliver der meldt http fejl 405 (method not allowed), hvilket den vidst nok ellers kun siger hvis activeperl ikke er installeret.
Der er givet fuld adgang til cgi-bin\'en og execute rettighed. HJÆLP!!!
Avatar billede bbs Nybegynder
05. april 2001 - 08:24 #1
Måske skal du kigge lidt efter nogle komponenter, de kan findes på-> www.NetCoders.dk !
Avatar billede sandie2000 Nybegynder
05. april 2001 - 17:40 #2
Hvis det var en unix server ville jeg gætte på at det var filrettighederne på datafilen(erne) eller den mappe de(n) er i, men jeg ved ikke om det samme gælder MS produkter???
Avatar billede twinsen Nybegynder
06. april 2001 - 17:28 #3
Det var faktisk det der var i vejen, et adgangsproblem, men det er selvfølgelig ordnet nu. der er derimod opstået et nyt problem: perl scriptet melder tilbage når en entry er gennemgået succesfuldt, den html som scriptet melder tilbage er noteret i selve scriptet, således at man kan se sin besked. problemet er at jeg ikke kan på baggrungsfarven til at være en anden i den html der bliver genereret af scriptet. Det kan nemlig ikke gøres i <body> ved: <body \"#xxxxxx\">, det acceptere scriptet ikke.
Se scriptet på www.worldwidemart.com/scripts (det er guestbook scriptet).
Lidt hjælp ville være rigtig godt!!!!!!!

- Twinsen
Avatar billede breum Nybegynder
11. april 2001 - 11:24 #4
Det er vist et helt nyt spørgsmål er det ikke?

Nå Ok
I stedet for <body> skal du skrive

<BODY BGCOLOR=\\\"\\#3399CC\\\">

linien:

print \"<body><h1>Your Comments appear to be blank</h1>\\n\";

bliver altså til

  print \"<BODY BGCOLOR=\\\"\\#3399CC\\\"><h1>Your Comments appear to be blank</h1>\\n\";

Det der er problemet er at du ikke kan skrive \" inden i en \"jjklæjklæjklæ\" for så tror den jo at det er slut

Avatar billede breum Nybegynder
11. april 2001 - 11:26 #5
Alternativt kan du også bare lade være med at bruge \" yderst men i stedet \'

print \'<BODY BGCOLOR=\"#3399CC\"><h1>Your Comments appear to be blank</h1>\\n\';

Det virker dog kun hvis der ikke er nogen variabler i linien
Avatar billede twinsen Nybegynder
11. april 2001 - 11:30 #6
Jo, nu du siger det så er det faktisk et helt nyt spørgsmål.
Det betyder jo nok at hvis dette virker, så må jeg dele pointene mellem jer.
Avatar billede breum Nybegynder
11. april 2001 - 11:35 #7
Du må hellere give alle points til Sandie2000, hun vidste jo ikke at du ville stille et nyt spørgsmål når du havde fået svar på det første, mon ikke hun forventede at få de 60 points.

Jeg overlever nok uden.
Avatar billede twinsen Nybegynder
11. april 2001 - 11:36 #8
det er stort af dig...

- Twinsen
Avatar billede breum Nybegynder
11. april 2001 - 11:39 #9
hehehehe
Avatar billede twinsen Nybegynder
17. april 2001 - 09:21 #10
det virkede sq, jeg siger tak
Avatar billede sandie2000 Nybegynder
25. april 2001 - 19:01 #11
Takker ;-)