Avatar billede chazzy Nybegynder
01. juni 2005 - 19:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Pludseligt død DVD-RW

Okay, jeg ved ikke om det er rette kategori, men - please ....
Vi har netop anskaffet os en Medion desktop pc, hvori der sidder en Pioneer Dual Layer DVD brænder. Brænderen har fungeret fint i to dage. I forgårs lavede den et stunt med ikke at ville læse de skiver, vi lagde i den. Og i går hyggede den sig med slet ikke at ville så meget som åbne skuffen. Den dukker ikke engang op på skærmen.
Den HAR altså virket.
Vi kører XP.
Vi har en ekstern HP Movie Writer tilsluttet.
Det eneste vi har installeret er ArcSofts Showbiz (som fulgte med HP'en i sin tid) samt Pinnacle Studio 8.
Vi har også haft maskinen åbnet for at se om der var løse ledninger. Det var der ikke.
Hva dølsen kan der være gået galt  (og skal vi virkelig til at bakse med Medions servicecenter *dybt suk*)???
Avatar billede boxer Nybegynder
01. juni 2005 - 20:03 #1
Gå i enhedshåndtering, højreklik på drevet, fjern det og genstart.
Du kan også prøve dette:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#cd_drev_mangler
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. juni 2005 - 23:29 #2
En ny maskine med problemer, leveres tilbage under garanti ! ! ! ! !
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. juni 2005 - 14:04 #3
Hvad med DiskHåndtering, kan den ses der ? ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. juni 2005 - 11:04 #4
Er du kommet videre ? ?
Avatar billede boxer Nybegynder
22. juni 2005 - 17:06 #5
Hvordan gik det chazzy?
Avatar billede chazzy Nybegynder
22. juni 2005 - 20:09 #6
Nej, undskyld, jeg havde helt glemt at jeg havde spurgt om råd. Brænderen virkede efter et par genstart, og har virket siden. Det er meget mærkeligt. Jeg ved stadig ikke, hvad der var galt, men jeg krydser fingre for, at problemet ikke vender tilbage. Nej, da den ikke virkede, kunne vi heller ikke se det i enhedshåndtering. Det var som om, det slet ikke eksisterede. Nå, men hvis man ser bort fra maskinens sære blæser flip, hvor det nærmest lyder som om den er ved at lette fra skrivebordet, så kører den egentligt meget tilforladeligt. Jeg gi'r gladeligt point for forsøget, og i håb om at der kan falde et godt råd af næste gang, vi har problemer med teknikken ;) Thanks!
Avatar billede boxer Nybegynder
22. juni 2005 - 20:16 #7
Velbekomme :o)