Avatar billede adisain Nybegynder
01. juni 2005 - 19:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

PDF til Powerpoint

Hej eksperter,
Jeg skal bruge en pdf-fil som et diasshow og har derfor flg. spørgsmål. Kan jeg konvertere en PDF-fil på 14 sider til et PowerPoint dok/diasshow? Hvordan?
På forhånd tak!
Avatar billede jkrons Professor
01. juni 2005 - 19:33 #1
Det kan du ikke umiddelbart. Du kan evt. med lidt held og det rigtige SW konvertere den til formateret tekst, men ikke til et diasshow.
Avatar billede simonbrinck Nybegynder
01. juni 2005 - 20:29 #2
du kan i hvert fald konvertere pdf til word og så konvertere derfra.
Brug fx ePrint (shareware 30daytrial) eller noget andet.
Avatar billede jkrons Professor
02. juni 2005 - 00:17 #3
simonbrick-> Du kan heller ikek konvertere et Word dokument til et diasshow. Husk at i et diasshow opfattes hver side som en selvsætndig enhed. Hvis du prøver at konvertere et dokument på fx 10 sider til PP, kommer al teksten på samme slide, ikke en slide pr. side. Ligeledes rummer hverken PDF formatet eller Word dokumentet informationer om animationer, videoklip, lyd, diasovergange, noter, eller andre PP ting. Hvis det kun et et spørgsmål om at få selve teksten over i PP, kan man "håndklippe" direkte fra PDF filen, men det er et pillearbejde.
Avatar billede falster Ekspert
02. juni 2005 - 12:36 #4
Hvis du vælger "Vis" - "Fuld skærm" virker pdf'en i sig selv (lidt) som et diasshow.

Jf. jkrons svar er der en del "Gem som"-muligheder i Adobe Acrobat (altså ikke readeren). F.eks. de enkelte sider som billeder (jpg og tif). Måske kan det lette en mauel fremstilling af en pp - som jeg også mener er nødvendig.
Avatar billede jkrons Professor
13. juni 2005 - 12:12 #5
Lukketid?