Avatar billede s!lence Nybegynder
05. april 2001 - 00:14 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

Hvad er en \"Controller\"?

Hvad er en controller? Det er ikke et gamepad, hvad er det?
Avatar billede cerwin Nybegynder
05. april 2001 - 00:16 #1
Mener du controller som i SCSI-controller? Det er sådan en dims der styrer harddiscen og gør den hurtigere. Men så skal man have flere harddisce, ellers er der ingen grund til at have en controller.
Avatar billede cerwin Nybegynder
05. april 2001 - 00:17 #2
harddisk på dansk ...
Avatar billede codebase Praktikant
05. april 2001 - 00:19 #3
skulle det være et spørgsmål, eller et forsøg på at snyde med points ???

_codeb@se.
Avatar billede cerwin Nybegynder
05. april 2001 - 00:21 #4
Jeg ved ikke hvorfor den er blevet sat op. Det her ? var til 15 points da jeg begyndte at skrive.
Avatar billede s!lence Nybegynder
05. april 2001 - 00:21 #5
Så det bare på www.xdata.dk \"Byg selv\"! Man skal ikke bruge den vel?
Avatar billede s!lence Nybegynder
05. april 2001 - 00:22 #6
Ville have et hurtigt svar, derfor satte jeg mere point på!
Avatar billede makse Nybegynder
05. april 2001 - 00:23 #7
Nej det skal du ikke.
Avatar billede codebase Praktikant
05. april 2001 - 00:24 #8
Nej ikke hvis du ikke har en Harddisk i computeren.
Min føste Pc\'er havet ikke en controller, men den havet heller ikek en Harddisk. :)

_codebase
Avatar billede s!lence Nybegynder
05. april 2001 - 00:24 #9
Man skulle ikke bruge den til en \"normal\" pc vel?
Avatar billede s!lence Nybegynder
05. april 2001 - 00:25 #10
Skal man have en controller hvis man har en harddisk?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
05. april 2001 - 00:25 #11
Definitionen på en controller:

En computer der styrer trafikken mellem to forskellige computerer. Eks. er der en controller imellem en mainframe computer og en PC i større virksomheder. Controlleren sørger for kommunikationen mellem enhederne.
Mainframe computeren anvender karakter sættet EBCDIC, og PC anvender ASCII. Så der skal laves en løbende konvertering og kommunikation mellem systemerne. Det er controllerens primærer funktion.

/per
Avatar billede codebase Praktikant
05. april 2001 - 00:27 #12
joo den er indbygget i pc\'eren som standart.

Men hvis man ønsker en SCSI harddisk og kun har den alm. IDE controller så skal der også en SCSI controller til, før det virker :)

eller hvis der ikker er mere plads på den controller du allerede har i din pc\'er, dvs. at du måske allerede har flere hadiske i pc\'eren.
Avatar billede s!lence Nybegynder
05. april 2001 - 00:28 #13
Ok, altså jeg skal nok ikke bruge en. Skal bare købe en normal pc.
Avatar billede zhark Nybegynder
05. april 2001 - 00:28 #14
Hvad sker der kan man hente nogle point ved et svar!? haha- hehe :)
Avatar billede makse Nybegynder
05. april 2001 - 00:28 #15
De controllere du ser på Xdata skal bruges hvis man f.eks. vil køre med Raid på sine harddiske.
Eller hvis du tilsammen, får mere end 4 CD-Rom drev/Harddiske. Så kan du sætte en ekstra controller i, og få plads til 4 endnu.
Avatar billede s!lence Nybegynder
05. april 2001 - 00:30 #16
Tak for det.
Avatar billede codebase Praktikant
05. april 2001 - 00:41 #17
ohh, takker for points :)
Avatar billede makse Nybegynder
05. april 2001 - 00:44 #18
Selv tak. :)
Avatar billede codebase Praktikant
05. april 2001 - 00:49 #19
sig mig lige MAKSE er du samme bruger som s!lence

???
Avatar billede makse Nybegynder
05. april 2001 - 00:51 #20
Codebase > Hvorfor tror du det???
Avatar billede codebase Praktikant
05. april 2001 - 00:51 #21
siden du svarer ??
Avatar billede makse Nybegynder
05. april 2001 - 00:53 #22
Må jeg ikke det da?
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2001 - 00:56 #23
Tja en controler kan også være den computer, som styrer netværket. Den går under os2 som betegnelsen controler.