Avatar billede hauge1212 Nybegynder
31. maj 2005 - 15:41 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Laptop skærm

Jeg har installeret en debian woody, men kan ikke få min bærbar skærm til at virke. Den bliver ved med at skrive at den ikke kan finde nogen skærm.
Jeg har et geforce2go grafikkort, og den kan den godt finde.

Hvad gør jeg?
Avatar billede hauge1212 Nybegynder
31. maj 2005 - 16:22 #1
jeg har en aopen-1545 bærbar, med en sxga skærm
Avatar billede kubuntu Nybegynder
31. maj 2005 - 18:28 #2
Brug istedet Kubuntu... Er baseret på debian (næsten det samme)

Kubuntu bliver blot udviklet hurtigere end debian, da de ikke holder særlig mange arkitekturer vedlige...

www.kubuntu.org

Jeg bruger det selv, istedet for debian, da jeg ligeledes havde problemer med min laptop...
Avatar billede kubuntu Nybegynder
31. maj 2005 - 18:29 #3
Kubuntu er Ubuntu med KDE....

Bruger du gnome, kan du istedet blot bruge Ubuntu... www.ubuntu.com
Avatar billede lassebm Nybegynder
31. maj 2005 - 22:54 #4
En mulighed er ubuntu.. Den er faktisk ret lækker. Men hvorfor så ikke holde sig til den rigtige debian ? :)

Anyway...
Har du prøvet at benytte dig at vesa driveren istedet for ?
Avatar billede hauge1212 Nybegynder
03. juni 2005 - 16:17 #5
Jeg fandt ud af at mit geforce2go ikke understøttede frame buffer. Da jeg slog det fra, så virkede det på min eksterne skærm, men ikke på lcd skærmen.
Jeg har dog stadig ikke fået den til at køre mere end 1024*768, men vil bøvle videre med det senere.
Avatar billede lassebm Nybegynder
13. juni 2005 - 12:18 #6
Lukketid ?
Avatar billede kubuntu Nybegynder
22. juni 2005 - 23:02 #7
Overvejet (K)ubuntu?

zyphon> Hvorfor holde sig til den rigtige debian? - (K)ubuntu er bedre, såfremt man ikke har brug for de ekstra arkitekturer som debian tilbyder.
Avatar billede lassebm Nybegynder
23. juni 2005 - 12:27 #8
den er ikke "bedre" som sådan efter min mening!
Men den er helt sikker lækker.