Avatar billede mm64707 Nybegynder
31. maj 2005 - 14:25 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

usb -lagerenhed fungerer ikke

Hej
Jeg har en usb lagerenhed som jeg ikke kan få til at virke. Jeg har selvfølgelig smidt kviteringen væk, så jeg kan ikke gå ned i forretningen med den.
Når jeg sætter den i pc'en kommer den godt nok frem under enhedshåndtering, men hvis jeg forsøger at åbne den, får jeg at vide den ikke er tilstede - så det er temmelig misvisende...
Avatar billede toksvig Praktikant
31. maj 2005 - 14:42 #1
Måske den kræver at du installerer en driver? 'JEg ved ikke hvilket system du kører, (win xp/98)?
Prøv at gå ind på producentens hjemmeside, se under dit produkt, og kig evt deres fejlfinding igennem. Der vil du sandsynligvis også kunne finde en evt driver...
Avatar billede mm64707 Nybegynder
31. maj 2005 - 14:57 #2
jeg har installeret en driver. Kører xp og har forsøgt mig med dettes fejlfinding. Er der en produceret der hedder vct flash? Jeg ved ikke hvem producenten er..
Avatar billede mm64707 Nybegynder
31. maj 2005 - 15:27 #3
Nu har jeg set ordentligt efter. Selvfølgelig er der ikke en producent der hedder VCT flash. Men uanset hvad kan jeg ikke se producentens navn. Jeg ved ikke om man via andre producenter evt kan checke fejlen...
Mht. driver står der under enhedshåndtering at denne er installeret og fungerer!
Mvh.
Avatar billede halifax Nybegynder
31. maj 2005 - 15:40 #4
Der er ufatteligt mange spørgsmål på Eksperten af den her slags, men sjældent en forklaring på, hvorfor det sker.

Oftest er der tale om at disken mister partitions- og filtabel oplysninger, hvorefter filsystemet vises som RAW, dvs. rå = ingenting, og systemet spørger efter om man vil formatere??
En dårlig ide, da alle data på disken mistes.

Det mest anvendte råd er at bruge et File Recovery program i forsøg på at redde sine data, fx. fra
http://www.ontrack.com/Homepage.aspx?id=3&pagename=Software  eller
www.runtime.org  (GetDataBack for NTFS eller FAT32)

Hvordan vises din disk i Diskhåndtering? Status, filsystem m.m.
Avatar billede mm64707 Nybegynder
31. maj 2005 - 16:21 #5
Min disk mht til diskhåndtering viser ikke usb-stikket? Statusen står til at være iorden på D, C og E -drevene, hvilke er de eneste der er synlige (USB- enheden vises dog under usb-controllere, hvis det kan hjælpe. Jeg har endvidere forsøgt at opdatere driveren).  Filsystemet for de to første er NTFS og den sidste er FAT32, hvis det er det relevante. Må indrømme jeg på nuværende tidspunkt er stået af!
Jeg er temmelig ligeglad med de data jeg har på enheden, vil bare have den til at virke - det gør den ikke nu...
Avatar billede mm64707 Nybegynder
31. maj 2005 - 16:31 #6
Jeg har lige set på de to hjemmesider. Sådan som jeg forstår det hjælper det kun med at få mine slettede filer tilbage, men ikke med at få memory-stikket til at virke. Er det korrrekt? Endvidere koster det en del ifht. hvad det koster at købe et nyt stik. Mit er på 256M... Hvis det også kan bruges til at få stikket til at virke, hvordan gøres det så billigst?
Avatar billede haverslev Novice
31. maj 2005 - 22:38 #7
Her du checket at den sidder korrekt i stikket ?

Har set/besvaret samme fejl i et spørgsmål, her var det nødvendigt at bruge et lille usb mellemkabel, da usb enheden ikke kom helt ind i usb stikket, pga. den sad skævt og gik imod noget af kabinettet.
Avatar billede mm64707 Nybegynder
31. maj 2005 - 23:01 #8
Ja, jeg har checket at den sidder krrekt - den bliver jo også registreret af pc'en, men når så jeg vil ind i den, står der at den ikke er der... Det er sådan set det som er det store problem. Dermed har jeg jo to modstridende oplysninger. Har endvidere prøvet i en anden pc med samme resultat - noget tyder dermed på en defekt, men vil bare være sikker på at der ikke er andre udveje!
Avatar billede haverslev Novice
02. juni 2005 - 11:18 #9
Den blev også registreret i det andet spørgsmål, men den kunne heller ikke tilgåes
(kan ikke lige finde spørgsmålet igen)

Prøv at checke, om der er bukket/bøjet/knækket nogle ben i selve usb stikket.
Avatar billede toksvig Praktikant
02. juni 2005 - 14:04 #10
Jeg vil gerne tilslutte mig haverslevs forslag...
Men hvis stikket ellers går fint i, og den når helt ind, og hvis stikket ser "sundt og raskt ud" så tror jeg ikke stikket fejler noget....
Hvis du er ligeglad med dine data på disken, så syntes jeg at du skal prøve at højreklikke på ikonet for drevet, (for som jeg læser det, kan du godt se drevet, men ikke komme ind på det), og derefter vælge formater drev. Det kan være at der af en eller anden grund er sket noget med drevet, så tabel og partitionsoplysniger er ødelagte. Derved kan disken godt findes af pc'en, men den kan ikke komme ind på den...
Avatar billede toksvig Praktikant
12. juni 2005 - 18:00 #11
Har du fundet ud af noget?? Skriv lige status på dit problem, så vi ved om du stadig har brug for hjælp. Ellers luk dit spm...
Avatar billede toksvig Praktikant
19. juni 2005 - 12:22 #12
Lukketid??
Avatar billede mm64707 Nybegynder
22. juni 2005 - 23:48 #13
Sorry jeg ikke har varet før nu! Jeg har checket at der ikke er bøjede ben inde i stikket - og det er der ikke. Har ligeledes forsøgt at formatere, men der sker ingenting når jeg trykker på "formater". Måden hvorpå jeg kan se usb-stikket registreres er, at det bliver muligt at fjerne hardwaren... Så nej, ingen løsning på problemet. ÆV. Men tak, så langt!
Avatar billede toksvig Praktikant
21. september 2005 - 11:59 #14
Jeg ved ikke om dette spm stadig er aktuelt, hvis det ikke er, gider du så ikke lukke det ved at selv at ligge et svar, også acceptere det.

Hvis det stadig er et problem med drevet, kan du ikke prøve at sætte den i en anden computer, for at se hvilken respons den giver..!?
Avatar billede mm64707 Nybegynder
21. september 2005 - 14:06 #15
Nej, har ikke fundet ud af noget, men købt en ny med endnu større hukommelse:o) Sorry jeg ikke har lukket den før nu
Avatar billede toksvig Praktikant
21. september 2005 - 15:02 #16
Det er helt ok.. Der er lidt for mange åbne spm'er herinde, så godt du reagerer :)
Håber det nye drev fungerer..
Hilsen toksvig
Avatar billede toksvig Praktikant
21. september 2005 - 20:11 #17
Du skal acceptere dit eget svar for at lukke spm'et..
Avatar billede mm64707 Nybegynder
14. oktober 2005 - 22:38 #18
ok
Avatar billede mm64707 Nybegynder
15. oktober 2005 - 00:01 #19
Bedre sent end aldrig. Sorry