Avatar billede kuch_r Nybegynder
31. maj 2005 - 13:05 Der er 9 kommentarer

Problem med harddiske

Hejsa allesammen!

Jeg har et mega stort problem som jeg håber I kan hjælpe med. Jeg sad og lavede en avi film om til DVD, men pludselig kom der en helt blå skærm frem, hvor der stod noget med at windows havde fundet en fejl og at jeg skulle tjekke mit hardware hvorefter den genstartede. efter genstartningen skriver den at jeg skal finde en propper boot device eller sætte en boot disk i bootdrevet. Jeg har prøvet at sætte en xp cd i men det hjælper ikke noget. Hva ska jeg gøre...........Håber I ka hjælpe...

Mit system:

Bundkort: ASUS P4C800-E-Deluxe
CPU: P4 3,0
RAM: Dualchannel 2x 512 mb Performance DDR 400 PC3200
Harddiske: 2x160 GB , kører raid (stripe 2+0)
Grafik: GF 5900 XT
Avatar billede halifax Nybegynder
31. maj 2005 - 15:53 #1
Prøv at starte op i fejlsikret tilstand - hold F8-tasten ned flere gange under boot - og vælg "Sidst kendte gode konfiguration.."  eller noget i den stil, og se om den vil starte op derfra.
Avatar billede tirdyr Nybegynder
31. maj 2005 - 15:56 #2
prøv at tjekke bios, for at se om den står til boot fra cd-rom, ellers er det derfor den ikke vil boote op på din cd.. det lyder som om der er sket noget med din boot sequence på din disk, hvis den da ikke er gået itu... Finder den din harddisk under opbootningen?
Avatar billede kuch_r Nybegynder
31. maj 2005 - 18:34 #3
Det hjælper ikke med F8 og jeg har fået den til at boote men det hjælper ikke for så kommer jeg jo bare ind i winxp installationen. Men jeg vil jo ikke til at formatere for så mister jeg alt....Men problemet er jo at den er sat op i Raid ....2+0 stripe....Når jeg starter op søger den efter devices under Fasttrak378 som den plejer at gøre og viser senere hvilken slags raid der er lavet.....her står denne linie så og blinker ...der står at det er 2+0 stripe , at der er 2 diske, at de sammen fulder 320 gb, og under status står der off-line.....men ka man lave den raid formation om uden at slette alle data?????? eller hva ka man gøre....
Avatar billede screem_brille Novice
01. juni 2005 - 15:12 #4
det er et RAID 0 level du har, og er den ene disk død er dine data tabt (et RAID 2 vil ikke have 320 GB plads med 2 160GB diske, det er kun RAID 0 der har det)

Har du ikke en backup er der ikke meget du kan gøre.
Avatar billede screem_brille Novice
23. juni 2005 - 02:32 #5
kan man forvente noget feedback ?
Avatar billede screem_brille Novice
15. juli 2005 - 03:20 #6
kan man forvente noget feedback eller ?
Avatar billede screem_brille Novice
29. juli 2005 - 01:08 #7
kan man forvente noget feedback eller ?
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 11:25 #8
Kunne man forvente noget feedback ?
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 02:48 #9
brug for mere hjælp ?