Avatar billede hornbech Praktikant
31. maj 2005 - 12:15 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål Ang Linksys Router

Hej jeg har haft et spørgsmål her inde omkring hvilken Trådløse router jeg skulle vælge http://www.eksperten.dk/spm/621014

Jeg havde faktisk truffet valg om det skulle være Linksys WRT54GS da jeg stødte på nogle ting som evt. kan give problemer.
Jeg har lige lidt yderligere spørgsmål

Jeg læste nogle kommentarer om lillebroren til den (WRT54G, der er en der skriver at den ikke understøtter "Dog en lille advarsel, den understøtter ikke PPP0A som bla. bruges af Cybercity ADSL" og jeg kan heller ikke se at WRT54GS understøtter det
Vil det give nogle problemer for mig hvis jeg sætter den i enden af min eksisterende Zyxel router

Mit andet spørgsmål er hvad er den store forskel på WRT54GS og WRT54G

ER der alternative til gode trådløse routere jeg kan bruge til min Cybercity forbindelse
Avatar billede levich Nybegynder
31. maj 2005 - 12:27 #1
Nej, det vil ikke give problemer at den ikke understøtter PPPoA. Jeg kender til et kammerat, hvor det virker i samme situation med cybercity.
Avatar billede levich Nybegynder
31. maj 2005 - 12:36 #2
Alternativ trådløs router:
Du kan få den her http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=38805 i TDC-telebutikken for 499 kr. (kan jo afhentes, og dermed sparer du portoen).
Avatar billede dragonknight Juniormester
31. maj 2005 - 12:39 #3
Linksys'en skal/vil jo tale med Zyxel, og i denne kommunikation bruges der ikke PPPoA. Hvis der bruges PPPoA, så er det mellem Zyxel og Cybercity, så det skulle ikke skabe problemer for dig.
Avatar billede levich Nybegynder
31. maj 2005 - 12:41 #4
Ifølge:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18516
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=92983
så understøtter WRT54G flere ting [DHCP-understøttelse, Komplet duplex ydeevne, DMZ-port, Pakkefiltrering, MAC-adresse-filtrering, NAT-understøtning, VPN, Stateful Packet Inspection (SPI)] i forhold til WRT54GS, og har de velkendte krypteringsalgoritmer WEP og WPA til trådløst netværk.

Det såkalte speedboost som WRT54GS har, øger den trådløse hastighed med 35% ifølge Linksys's hjemmeside.

Jeg ville klart vælge WRT54G.
Avatar billede hornbech Praktikant
31. maj 2005 - 12:59 #5
Men jeg synes bare at der er rigtig mange der har skrevet meget dårlige kommentarer på edbpriser om WRT54G hvorimod WRT54GS ikke har fået så mange dårlige udtalelser.
Avatar billede levich Nybegynder
01. juni 2005 - 11:56 #6
Jeg har ikke prøvet nogen af dem, hvorfor jeg har svært ved at kommentere det.
Avatar billede twinmaker Nybegynder
01. juni 2005 - 21:08 #7
Jeg sidder netop og roder med et par WRT54G'er. Klart min favorit - specielt efter at jeg har lagt denne firmware på: http://www.dd-wrt.com
Med den får du mange nye funktioner - bl.a. kan du booste sendestyrken med 900% !!
Og så har den WDS som kan skabe et kæde-link mellem flere WRT'er - her i byen jeg har signal på 700 mtr med et par af disse fyre.

Se evt. ind på http://linksysinfo.org
Men husk man skal være forsigtig med flashe nyt firmware - og garantien på kassen ryger også.
Men et meget sjovt stykke legetøj :-))
Avatar billede hornbech Praktikant
16. juni 2005 - 23:16 #8
Er der ikke nogen der kan komme med et svar så jeg kan komme af med nogle point
Avatar billede hornbech Praktikant
16. juni 2005 - 23:16 #9
Ellers tager jeg dem selv
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. juli 2005 - 13:04 #10
Det er jo fuldstændig underordnet, om den kan tale med Cybercity, og om den kan håndtere PPPOA, for den skal jo kobles i enden af Zyxel routeren, og den klarer jo kommunikationen med cybercity.
Avatar billede hornbech Praktikant
13. juli 2005 - 10:52 #11
Du får point da du er den eneste der er kommet med et svar og ikke en kommentar.

Men jeg har løst problemet på anden vis og har købt en Linksys WAG54G som kan køre PPPoA, og derfor behøves jeg ikke at benytte Cybercitys Zyxel router.

Den var lidt dyere end WRT54GS men den er aldeles alle pengene vær, den kan jeg kun anbefale
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. juli 2005 - 00:24 #12
Det er også en bedre løsning, at droppe Zyxel, og så kun have 1 router der tilfredsstiller alle dine behov.

Hvis nogle af jer andre mener, at de er blevet forfordelt, så sig endelig til  :-)