Avatar billede ldrskb Nybegynder
31. maj 2005 - 06:50 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Bios update

Hey.

Ska ka flashet mit bios, men kan ikk finde nogen update til det.

http://www.upitfree.dk/upload/files/infoo.JPG

Der er det info der ska bruges.
Håber jeg.

Grundet til at jeg ska ha updatet biosen er et nyt gfx card.

Håber der er nogen der kan hjælpe. Hurtigt.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. maj 2005 - 06:58 #1
Hvilket motherboard har du?
Avatar billede ldrskb Nybegynder
31. maj 2005 - 07:00 #2
ECS M963G siger Chipinfo.

Det er en Celeron processor.
Avatar billede ldrskb Nybegynder
31. maj 2005 - 07:00 #3
Chipinfo er det program du ser på screenshottet.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. maj 2005 - 07:08 #4
Ja men det er bare det Jeg kan ikke finde det mobo på ECS, hjemmeside....
Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. maj 2005 - 07:09 #5
Hvad er det for en computer, en hjemmebygget eller en mærkevare?
Avatar billede ldrskb Nybegynder
31. maj 2005 - 07:12 #6
Købt Fujitsu-Siemens, men der er blevet skiftet motherboard på den.

Det er en comp jeg har fået af min arbejdsgiver, længere historie hvorfor jeg ikk får hjælp af ham, men kort fortalt fordi han aldrig får taget sig sammen til at finde driverne.
Og gider ikk at vente på ham mere.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. maj 2005 - 07:14 #7
Hvem skiftede motherboardet? Fujitsu-siemens?
Avatar billede ldrskb Nybegynder
31. maj 2005 - 07:19 #8
Nej min arbejdsgiver.
Computeren kører fint, det er bare pga den kører med integreret gfx card nu, og det er pænt nederen, så har købt en nyt kort, Club3d Redeon 9250, 256 DDR. Men det kan ikk starte op med det, så ska ha flashet biosen.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. maj 2005 - 07:26 #9
Kan du ikke disable Onboard grafik i BIOS? Bipper maskinen ved opstart?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. maj 2005 - 07:28 #10
Hvilket chipset sidder der på det motherboard?
Avatar billede ldrskb Nybegynder
31. maj 2005 - 07:29 #11
Nej kan ikk disable det, det er jo det der bla er grundet til bios flash.

Maskinen bipper en enkelt gang, som den jo skal.
Så starter den op lige til den OS menu der, som der kommer hvis du kører flere os. Og lige efter den går skærmen i sort.

Kører dog ikk flere os, men har menuen som en backup efter jeg har ændret min bootscreen.
Avatar billede ldrskb Nybegynder
31. maj 2005 - 07:30 #12
Chipsæt:

Nordbro: SiS 661FX/GX
Sydbro: SiS 964
Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. maj 2005 - 07:37 #13
Det må jeg sige, desværre, den kan jeg bare ikke finde. Jeg kan end ikke finde den på ECS's hjemmesider.

Bedste bud er denne: http://www.pcchips.com.tw/PCCWeb/Downloads/Category_Download.aspx?Categoryid=1&MenuID=0&LanID=1Men jeg er meget i mod at hente en BIOS andre steder end ved producenten, en forkert flashing og maskinen er død (for det meste)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. maj 2005 - 07:39 #14
Se lige her: http://www.pcchips.com.tw/PCCWeb/SiteMap/SearchResult.aspx?q=963&f=Products&MenuID=0&LanID=1

Designet ligner ECS rigtigt meget......  Men du skal vide hvilken version du roder med, inden du opgradere!
Avatar billede ldrskb Nybegynder
31. maj 2005 - 07:40 #15
Ja det er rigtig nok.
Tror jeg bliver nødt til at hive fat i ham gutten og sige han ska ta sig sammen.
Men mange tak for hjælpen!

Skriv et svar hvis du vil ha de 150 point.
Avatar billede ldrskb Nybegynder
31. maj 2005 - 07:41 #16
Den nuværende bios er v1.0?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. maj 2005 - 07:42 #17
http://www.pcchips.com.tw/PCCWeb/SiteMap/SearchResult.aspx?q=m963g&f=Products&MenuID=0&LanID=0

Du skal vide hvilken motherboard version der er tale om, 1.3, 3.0 eller 3.3?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. maj 2005 - 07:46 #18
Smider lige et svar, hvis du kan bruge mit sidste link!
Avatar billede ldrskb Nybegynder
31. maj 2005 - 07:50 #19
Jeg ved det virkelig ikk.
Jeg ka finde noget om; release 12/11/2003, ellers ikk rigtig andet der kan sige lidt om hvilken version det er.
Avatar billede ldrskb Nybegynder
31. maj 2005 - 08:01 #20
Motherboardet er vidst 1.0.