Avatar billede theplayer.da.ru Nybegynder
30. maj 2005 - 22:13 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Ændring af afsendernavn (Exchange 2003)

Hej!

Jeg har problemer med at ændre afsender navn på div. brugere på min Exchange 2003 server. Selvom jeg skriver noget andet under Exchange General, så bruger den stadig det oprindelige navn. Hvad mangler jeg at gøre???

Og er det muligt nemt at ændre Mailbox navn i exchange 2003. Det var vidst lidt tricky i 2000.

På forhånd mange tak!
Avatar billede mik Nybegynder
31. maj 2005 - 10:17 #1
Hvad mener du med Navn. Eller er det mailadressen?
Avatar billede theplayer.da.ru Nybegynder
31. maj 2005 - 10:37 #2
Det er det navn det står i modtagerens indbakke, og ikke selve email adressen. :-)
Avatar billede bbl2061 Nybegynder
31. maj 2005 - 11:08 #3
Hejsa,
Du skal ændre display navnet på brugerobjektet i dit AD (hvis du altså kører på AD) :-) (højreklik på brugeren, og tryk "rename").
Avatar billede mik Nybegynder
31. maj 2005 - 11:38 #4
Det er ikke sikkert, at det slår igennem. Du prøve under Outlook profilen, at indtastet brugernavnet til mailkontoen, så Outlook "refresher" brugeroplysningerne.

Hvis ikke dette virker skal du slette Outlook profilen og lave en ny.
Avatar billede bbl2061 Nybegynder
31. maj 2005 - 11:42 #5
....men det er stadig Display navnet som gør sig gældende som "afsendernavn".
Avatar billede mik Nybegynder
31. maj 2005 - 11:44 #6
Det er korrekt, jeg havde ikke læst spørgsmålet ordentligt :-(
Avatar billede theplayer.da.ru Nybegynder
31. maj 2005 - 11:50 #7
OK! Mange tak. Jeg tjekker lige op på det her i aften og vender tilbage.
Avatar billede theplayer.da.ru Nybegynder
31. maj 2005 - 19:24 #8
Okay.
Det virkede første gang! Efterflg. problem er så bare: hvis jeg f.eks. omdøber den samme fælles mail gruppe igen, og så fjerner den fra outlook, lukker ned, og starter op igen, tilføjer mailen... så står det rigtige navn i Mailboxes -> Open these additional mailboxes. Men når jeg så trykker ok, og kommer tilbage til outlook, så kan jeg se den skrifter fra det nye navn, til det gamle. Hvorfor??? Hvad går der galt? Har prøvet med et par stykker. Lige nu virker det overhoved ikke.